НАКАЗ Міністерства освіти і науки України Про затвердження Порядку проведення моніторингу якості освіти

Моніторинг – це засіб контролю за освітнім процесом, форма організації збору, зберігання, оброблення та розповсюдження інформації про діяльність педагогічного колективу закладу дошкільної освіти, що забезпечує безперервне стеження за станом освітньої роботи і прогнозування розвитку дошкільної освіти.

Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти закладу дошкільної освіти (ясла-садок) "Калинка" Охтирської міської ради Сумської області

ПОЛОЖЕННЯ ПРО ДОТРИМАННЯ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ ПРАЦІВНИКАМИ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (ЯСЛА-САДОК) «КАЛИНКА» ОХТИРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ПЛАН ЗАХОДІВ ЩОДО САМО ОЦІНЮВАННЯ ЗА НАПРЯМОМ «ЗДОБУВАЧІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВСЕБІЧНОГО РОЗВИТКУ ДИТИНИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ, НАБУТТЯ НЕЮ ЖИТТЄВОГО СОЦІАЛЬНОГО ДОСВІДУ» НА 2023-2024 н.р. В ЗДО «КАЛИНКА»

Метою моніторингу є вивчення стану реалізації завдань Базового компоненту дошкільної освіти, стану організації освітнього процесу в закладі.

ЗАВДАННЯ МОНІТОРИНГУ

1. Виявити якість практичної реалізації завдань Базового компоненту дошкільної освіти, а також прогнозувати її розвиток.

2. Дослідити рівень засвоєння програмових завдань дошкільниками відповідно до вимог БКДО та освітньої програми ЗДО.

3. Провести порівняльний аналіз відповідності фактичних результатів освітньої діяльності ЗДО прикінцевій меті – вимогам Державного стандарту дошкільної освіти та Освітньої програми.

4. Визначити чинники, які сприяють покращенню виконання завдань Освітньої програми в закладі

5. Надати рекомендації педагогам та батькам дошкільників стосовно визначення шляхів покращення дошкільної освіти, спираючись на результати моніторингу.

З метою вивчення рівня нервово-психічного розвитку дітей перших трьох років життя у листопаді - грудні 2023 року практичним психологом ЗДО «Калинка», Серпівською О.І., було проведено психодіагностику « Діагностика нервово – психічного розвитку дітей перших трьох років життя» (Пантюхіна Г.В., Печора К.Л., Фрухт Е.Л.), яка включала показники норми розвитку активного мовлення, сенсорного розвитку, гри, конструктивної та зображувальної діяльності, навичок та рухів.

Психологічне дослідження здійснювалося методами опитування вихователів, включеного спостереження за дітьми, проведенням ігор та вправ з дітьми.

Висновки: Отже, результати, отримані під час вивчення рівня нервово – психічного розвитку дітей раннього віку, свідчать про те, що у 72% дітей на достатньому рівні сформовані навички ігрової, зображувальної діяльності та самообслуговування, але 28% дітей потребують індивідуальної роботи щодо розвитку звукової культури мовлення, збагачення словникового запасу та розвитку сенсорних еталонів.

Група Всього дітей Кількість обстеже-них % Високий % Середній % Низький %
Соняшник 18 11 61 5 46 3 27 3 27
Ромашка 19 10 53 5 50 2 20 3 30
Всього 37 21 57 10 48 5 24 6 28

На виконання Законів України «Про дошкільну освіту»(ст. 22),Постанови Кабінету Міністрів від 14.12.2011 № 1283 «Про затвердження порядку проведення моніторингу якості освіти», відповідно до Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція), наказу закладу дошкільної освіти «Про моніторингове дослідження дітей дошкільного віку у 2023-2024 н.р» від 15.09.2023 р. № 01-03/80, плану роботи закладу на 2023-2024 н.р. в період з 01.10 по 16.10.2023 року, з метою підвищення якості організації освітнього процесу в закладі та відстеження динаміки особистісних досягнень вихованців, у вікових групах проводився моніторинг рівня досягнень дітей дошкільного віку.

Моніторинг рівня знань, умінь, навичок дітей у групах молодшого та середнього дошкільного віку проводився за допомогою методичного посібника «Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти» (за загальною редакцією Н.М.Шаповал, О.М.Кулик, Т.В.Киричук, 2021 рік, видавництво «Мандрівець»).

Отримані результати моніторингового вивчення дали змогу визначити, які з тем на якому рівні засвоєно кожним вихованцем та окреслити перспективу у подальшій освітній діяльності закладу.

Узагальнена таблиця моніторингу основних комптенцій дошкільників відповідно до змісту Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція) 2023- 2024 р.

(початок року)

ОСВІТНІЙ НАПРЯМГрупа «Сонечко» сер. д. в.Узагальнений результат груп сер. д. в.Група «Горобинка» мол. д. в.Група «Вишенька» мол. д. в.Узагальнений результат груп мол.. д. в.
Списочний склад 24Списочний склад 23Списочний склад 27
К-ть обстеженихРівень компетенційК-ть обстеженихРівень компетенційПроцентне відношенняК-ть обстеженихРівень компетенційК-ть обстеженихРівень компетенційК-ть обстеженихРівень компетенційПроцентне відношення
Дитина в природному довкіллі24в724в729%23в011в034в00%
д14д1458%д2д4д618%
с2с28%с7с6с1338%
п1п14%п14п1п1544%
Особистість дитини24в424в417%23в011в034в00%
д15д1563%д2д4д618%
с5с521%с7с6с1338%
п0п00%п14п1п1544%
Дитина у світі мистецтв24в524в521%23в011в034в00%
д11д1146%д2д5д721%
с8с833%с7с5с1235%
п0п00%п14п1п1544%
Гра дитини24в424в417%23в011в034в00%
д16д1667%д2д6д824%
с4с417%с12с5с1750%
п0п00%п7п0п721%
Дитина в сенсорно-пізнавальному розвитку24в424в417%23в011в034в00%
д7д729%д2д5д721%
с12с1250%с7с4с1132%
п1п14%п14п2п1647%
Мовлення дитини24в124в14%23в011в034в00%
д8д833%д2д4д618%
с15с1563%с7с6с1338%
п0п00%п14п1п1544%
Дитина в соціумі24в224в28%23в011в034в00%
д15д1563%д2д5д721%
с6с625%с7с5с1235%
п1п14%п14п1п1544%

З вихованцями старшого дошкільного віку моніторингове дослідження у 2023-2024 навчальному році буде проводитися з січня 2024 по травень 2024 за інструментарієм оцінювання готовності дитини старшого дошкільного віку до навчання в умовах реформування української школи та методичними рекомендаціями до нього (комплекс діагностичних завдань «Чарівні перетворення») - Тамара Піроженко, Ірина Карабаєва, Людмила Соловйова, Олена Хартман, 2023 ISBN 978-617-7745-25-8 © Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України, 2023

Кiлькiсть переглядiв: 414

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.