НАКАЗ Міністерства освіти і науки України Про затвердження Порядку проведення моніторингу якості освіти
Моніторинг – це засіб контролю за освітнім процесом, форма організації збору, зберігання, оброблення та розповсюдження інформації про діяльність педагогічного колективу закладу дошкільної освіти, що забезпечує безперервне стеження за станом освітньої роботи і прогнозування розвитку дошкільної освіти.
Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти закладу дошкільної освіти (ясла-садок) "Калинка" Охтирської міської ради Сумської області
ПЛАН ЗАХОДІВ ЩОДО САМО ОЦІНЮВАННЯ ЗА НАПРЯМОМ «ЗДОБУВАЧІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВСЕБІЧНОГО РОЗВИТКУ ДИТИНИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ, НАБУТТЯ НЕЮ ЖИТТЄВОГО СОЦІАЛЬНОГО ДОСВІДУ» НА 2023-2024 н.р. В ЗДО «КАЛИНКА»
Метою моніторингу є вивчення стану реалізації завдань Базового компоненту дошкільної освіти, стану організації освітнього процесу в закладі.
ЗАВДАННЯ МОНІТОРИНГУ
1. Виявити якість практичної реалізації завдань Базового компоненту дошкільної освіти, а також прогнозувати її розвиток.
2. Дослідити рівень засвоєння програмових завдань дошкільниками відповідно до вимог БКДО та освітньої програми ЗДО.
3. Провести порівняльний аналіз відповідності фактичних результатів освітньої діяльності ЗДО прикінцевій меті – вимогам Державного стандарту дошкільної освіти та Освітньої програми.
4. Визначити чинники, які сприяють покращенню виконання завдань Освітньої програми в закладі
5. Надати рекомендації педагогам та батькам дошкільників стосовно визначення шляхів покращення дошкільної освіти, спираючись на результати моніторингу.
З метою вивчення рівня нервово-психічного розвитку дітей перших трьох років життя у листопаді - грудні 2023 року практичним психологом ЗДО «Калинка», Серпівською О.І., було проведено психодіагностику « Діагностика нервово – психічного розвитку дітей перших трьох років життя» (Пантюхіна Г.В., Печора К.Л., Фрухт Е.Л.), яка включала показники норми розвитку активного мовлення, сенсорного розвитку, гри, конструктивної та зображувальної діяльності, навичок та рухів.
Психологічне дослідження здійснювалося методами опитування вихователів, включеного спостереження за дітьми, проведенням ігор та вправ з дітьми.
Висновки: Отже, результати, отримані під час вивчення рівня нервово – психічного розвитку дітей раннього віку, свідчать про те, що у 72% дітей на достатньому рівні сформовані навички ігрової, зображувальної діяльності та самообслуговування, але 28% дітей потребують індивідуальної роботи щодо розвитку звукової культури мовлення, збагачення словникового запасу та розвитку сенсорних еталонів.
Група | Всього дітей | Кількість обстеже-них | % | Високий | % | Середній | % | Низький | % |
Соняшник | 18 | 11 | 61 | 5 | 46 | 3 | 27 | 3 | 27 |
Ромашка | 19 | 10 | 53 | 5 | 50 | 2 | 20 | 3 | 30 |
Всього | 37 | 21 | 57 | 10 | 48 | 5 | 24 | 6 | 28 |
На виконання Законів України «Про дошкільну освіту»(ст. 22),Постанови Кабінету Міністрів від 14.12.2011 № 1283 «Про затвердження порядку проведення моніторингу якості освіти», відповідно до Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція), наказу закладу дошкільної освіти «Про моніторингове дослідження дітей дошкільного віку у 2023-2024 н.р» від 15.09.2023 р. № 01-03/80, плану роботи закладу на 2023-2024 н.р. в період з 01.10 по 16.10.2023 року, з метою підвищення якості організації освітнього процесу в закладі та відстеження динаміки особистісних досягнень вихованців, у вікових групах проводився моніторинг рівня досягнень дітей дошкільного віку.
Моніторинг рівня знань, умінь, навичок дітей у групах молодшого та середнього дошкільного віку проводився за допомогою методичного посібника «Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти» (за загальною редакцією Н.М.Шаповал, О.М.Кулик, Т.В.Киричук, 2021 рік, видавництво «Мандрівець»).
Отримані результати моніторингового вивчення дали змогу визначити, які з тем на якому рівні засвоєно кожним вихованцем та окреслити перспективу у подальшій освітній діяльності закладу.
Узагальнена таблиця моніторингу основних комптенцій дошкільників відповідно до змісту Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція) 2023- 2024 р.
(початок року)
ОСВІТНІЙ НАПРЯМ | Група «Сонечко» сер. д. в. | Узагальнений результат груп сер. д. в. | Група «Горобинка» мол. д. в. | Група «Вишенька» мол. д. в. | Узагальнений результат груп мол.. д. в. | ||||||||||||||
Списочний склад 24 | Списочний склад 23 | Списочний склад 27 | |||||||||||||||||
К-ть обстежених | Рівень компетенцій | К-ть обстежених | Рівень компетенцій | Процентне відношення | К-ть обстежених | Рівень компетенцій | К-ть обстежених | Рівень компетенцій | К-ть обстежених | Рівень компетенцій | Процентне відношення | ||||||||
Дитина в природному довкіллі | 24 | в | 7 | 24 | в | 7 | 29% | 23 | в | 0 | 11 | в | 0 | 34 | в | 0 | 0% | ||
д | 14 | д | 14 | 58% | д | 2 | д | 4 | д | 6 | 18% | ||||||||
с | 2 | с | 2 | 8% | с | 7 | с | 6 | с | 13 | 38% | ||||||||
п | 1 | п | 1 | 4% | п | 14 | п | 1 | п | 15 | 44% | ||||||||
Особистість дитини | 24 | в | 4 | 24 | в | 4 | 17% | 23 | в | 0 | 11 | в | 0 | 34 | в | 0 | 0% | ||
д | 15 | д | 15 | 63% | д | 2 | д | 4 | д | 6 | 18% | ||||||||
с | 5 | с | 5 | 21% | с | 7 | с | 6 | с | 13 | 38% | ||||||||
п | 0 | п | 0 | 0% | п | 14 | п | 1 | п | 15 | 44% | ||||||||
Дитина у світі мистецтв | 24 | в | 5 | 24 | в | 5 | 21% | 23 | в | 0 | 11 | в | 0 | 34 | в | 0 | 0% | ||
д | 11 | д | 11 | 46% | д | 2 | д | 5 | д | 7 | 21% | ||||||||
с | 8 | с | 8 | 33% | с | 7 | с | 5 | с | 12 | 35% | ||||||||
п | 0 | п | 0 | 0% | п | 14 | п | 1 | п | 15 | 44% | ||||||||
Гра дитини | 24 | в | 4 | 24 | в | 4 | 17% | 23 | в | 0 | 11 | в | 0 | 34 | в | 0 | 0% | ||
д | 16 | д | 16 | 67% | д | 2 | д | 6 | д | 8 | 24% | ||||||||
с | 4 | с | 4 | 17% | с | 12 | с | 5 | с | 17 | 50% | ||||||||
п | 0 | п | 0 | 0% | п | 7 | п | 0 | п | 7 | 21% | ||||||||
Дитина в сенсорно-пізнавальному розвитку | 24 | в | 4 | 24 | в | 4 | 17% | 23 | в | 0 | 11 | в | 0 | 34 | в | 0 | 0% | ||
д | 7 | д | 7 | 29% | д | 2 | д | 5 | д | 7 | 21% | ||||||||
с | 12 | с | 12 | 50% | с | 7 | с | 4 | с | 11 | 32% | ||||||||
п | 1 | п | 1 | 4% | п | 14 | п | 2 | п | 16 | 47% | ||||||||
Мовлення дитини | 24 | в | 1 | 24 | в | 1 | 4% | 23 | в | 0 | 11 | в | 0 | 34 | в | 0 | 0% | ||
д | 8 | д | 8 | 33% | д | 2 | д | 4 | д | 6 | 18% | ||||||||
с | 15 | с | 15 | 63% | с | 7 | с | 6 | с | 13 | 38% | ||||||||
п | 0 | п | 0 | 0% | п | 14 | п | 1 | п | 15 | 44% | ||||||||
Дитина в соціумі | 24 | в | 2 | 24 | в | 2 | 8% | 23 | в | 0 | 11 | в | 0 | 34 | в | 0 | 0% | ||
д | 15 | д | 15 | 63% | д | 2 | д | 5 | д | 7 | 21% | ||||||||
с | 6 | с | 6 | 25% | с | 7 | с | 5 | с | 12 | 35% | ||||||||
п | 1 | п | 1 | 4% | п | 14 | п | 1 | п | 15 | 44% |
Коментарi