Робота творчих груп 2022-2023

Робота творчих груп 2021-2022

План роботи з молодими спеціалістами 2021-2024 рр.

План наступності 2021-2022

З метою підвищення якості освітнього процесу у 2021-2022 навчальному році в закладі будуть використовуватися інноваційні та новітні методики, а саме:

Назва групи Новітні методики ПІБ вихователя
«Малинка» (старший дошкільний вік) «Дзвіночок» (молодший дошільний вік) Застосування коректурних таблиць для розвитку пізнавальної діяльності дітей за методикою Н.Гавриш, О.Безсоновою Мітюшина Н.А. Медененко С.П.
«Віночок» «Суничка» «Малинка» (групи старшого дошкільного віку) «Степ – аеробіка» «Фітбол – гімнастика» інструктор з фізкультури Кісіленко Ю.С.
«Віночок» (старший дошкільний вік) В.Воскобович «Розвиток дрібної моторики, просторового уявлення, фантазії, логіки та навичок лічби» «Палички Кюїзенера» Михайленко І.П. Замкова М.С.
«Волошка» (група раннього віку) Технолгічний об’єкт – сучасний варіант М.Монтессорі «Бізіборд» Заїкіна Т.О. Логвиненко А.Ю.
«Вишенька» (група компенсуючого типу з вадами опорно – рухового апарату) «Барвінок» (група компенсуючого типу для дітей з мовленнєвими вадами) «Берізка» (група середнього дошкільного віку) Технологія Г.Чепурного «Мнемотехніка» Назарчук Л.С. Юрко Н.О. Лещенко К.В.
Усі вікові групи Нетрадиційні техніки в зображувальній діяльності Вихователі усіх вікових груп, Кузьменко В.Д.(керівник гуртка з зображувальної діяльності
Групи дошкільного віку Використання Лепбуків в мовленнєвій діяльності дошкільників Вихователі групп дошкільного віку Спеціалісти закладу
Усі вікові групи Інноваційна технологія «Навчання через гру» за проєктом «Сприяння освіті» Вихователі усіх вікових груп Спеціалісти закладу

Робота творчих груп 2020-2021

План роботи з молодими спеціалістами



Організація методичної роботи

Методичний кабінет працює відповідно до Типового положення про методичний кабінет дошкільного навчального закладу затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 09.11. 2010 № 1070 року, за річним планом роботи дошкільного закладу, щоквартальним, місячним та щоденним планами вихователя-методиста. Зміст роботи методичного кабінету за місяць та результати його виконання обговорюється на нараді при завідувачу в останній вівторок місяця. Під час наради при завідувачу аналізується ефективність місячної діяльності методичного кабінету, обговорюються здобутки, виявлені труднощі, недоліки, пропозиції і побажання всіх суб’єктів освітнього процесу. Усі проведені протягом місяця заходи оформлюються та зберігаються відповідно прийнятій номенклатурі справ.

Серед основних джерел інформаційного забезпечення є: методична, наукова, психолого-педагогічна, дитяча література; журнали «Дошкільне виховання», «Палітра педагога», «Практика управління дошкільним закладом», «Вихователь-методист дошкільного закладу», «Психолог дошкілля», «Джміль», «Бібліотечка вихователя дошкільного закладу»; газета «Дитячий садок», «Музичний керівник», «Медична сестра».

Складова загального оснащення методичного кабінету – методичний куточок, який оформлено у вигляді стенда, де розміщена інформація за такими розділами: «Атестація педагогічних працівників», «Педагогічний вісник», «Сьогодні на контролі», «План роботи на місяць», «Портфоліо педагогічного колективу».

Методична робота планується та проводиться на основі спостережень за підсумками освітньої діяльності з дітьми раннього та дошкільного віку, за результатами моніторингових досліджень засвоєння дітьми змісту програми «Дитина».

Педагогічним працівникам дошкільного закладу надається методична допомога через такі форми методичної роботи як: педагогічна рада, перегляд організованої зайнятості педагогів до кожної теми педради; консультації для вихователів різних вікових груп та спеціалістів, педагогічні посиденьки, творчі звіти педагогів, що атестуються, семінари, тренінги, проведення майстер-класів, надається допомога з питань самоосвіти, докурсової й післякурсової роботи, робота педагога над методичною проблемою, здійснення наставництва для молодих спеціалістів, надання допомоги студентам педагогічних вузів у проходженні практики.

Педагогічні ради, педагогічні години у дошкільному закладі проходять з використанням інтерактивних форм роботи, це - методичні ринги, проблемні столи, ділові ігри, диспути, дискусії, мозкові штурми, круглі столи, семінари, тренінги, вікторини.

Крім цього в закладі проводяться конкурси, виставки, акції, індивідуальні консультації.

Педагоги дошкільного закладу беруть активну участь у міських методичних заходах, які організовує методичний центр відділу освіти і науки, молоді та спорту Охтирської міської ради.

Методична робота в центрі розвитку дитини"Калинка"ґрунтується на сучасних досягненнях психолого-педагогічної науки з урахуванням професійної та особистої зрілості педагогів.


Проблема, над якою працює центр розвитку дитини:

"Формування творчої особистості дошкільника шляхом здійснення побудови освітнього процесу з позицій особистісно орієнтованого підходу"
Інноваційна діяльність

З метою підвищення якості освітнього процесу у 2020-2021 навчальному році в закладі будуть використовуватися інноваційні та новітні методики, а саме:

Назва групи Новітні методики ПІБ вихователя
«Малинка» (середній дошкільний вік) «Дзвіночок» (старший дошільний вік) Застосування коректурних таблиць для розвитку пізнавальної діяльності дітей за методикою Н.Гавриш, О.Безсоновою Мітюшина Н.А. Медененко С.П.
«Дзвіночок» «Колосок» (групи старшого дошкільного віку) «Степ – аеробіка» «Фітбол – гімнастика» інструктор з фізкультури Задорожна Н.М.
«Вишенька» (група компенсуючого типу для дітей з вадами опорно- рухового апарату) Експерементальна авторська методика оздоровчо – колекційної гімнастики «Богатир» Корж Ю.М.
«Віночок» (середній дошкільний вік) В.Воскобович «Розвиток дрібної моторики, просторового уявлення, фантазії, логіки та навичок лічби» Михайленко І.П.
«Волошка» (ранній вік) Технологічний об’єкт – сучасний варіант М.Монтессорі «Бізіборд» Ісаєва Т.М.
«Вишенька» (група компенсуючого типу з вадами опорно – рухового апарату) «Барвінок» (група компенсуючого типу для дітей з мовленнєвими вадами) «Берізка» (група молодшого дошкільного віку) Технологія Г.Чепурного «Мнемотехніка» Назарчук Л.С. Юрко Н.О. Скороход В.М. Кісіленко Ю.С.
Усі вікові групи Нетрадиційні техніки в зображувальній діяльності Вихователі усіх вікових груп Шевченко А.О. (керівник гуртка з зображувальної діяльності
Групи дошкільного віку Використання Лепбуків в мовленнєвій діяльності дошкільників Вихователі усіх вікових груп Спеціалісти закладу
Усі вікові групи Інноваційна технологія «Навчання через гру» за Програмою «Безмежний світ з ЛЕГО» Вихователі усіх вікових груп Спеціалісти закладу
Атестація педагогічних працівників ЦРД "Калинка" в 2019-2020 навчальному році

За результати атестації у 2019 -2020 навчальному роціта на підставі рішень атестаційної комісії від 31.03.2020року, протокол № 2 та від 27.05.2020 року, протокол № 3 прийнято рішення:

1.Вихователь – методист Сугак Тетяна Василівнавідповідає займаній посаді, присвоїти кваліфікаційну категорію "Спеціаліст І категорїї";

2. Вихователь Назарчук Людмила Сергіївнавідповідає займаній посаді, присвоїти кваліфікаційну категорію "Спеціаліст І категорїї";

3. Вихователь Кісіленко Юлія Сергіївнавідповідає займаній посаді, присвоїти кваліфікаційну категорію "Спеціаліст ІІ категорїї";

4. Вихователь Левіна Марина Юріївнавідповідає займаній посаді, присвоїти кваліфікаційну категорію "Спеціаліст ІІ категорїї";

5. Вихователь Савчук Надія Іванівна відповідає займаній посаді,, відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії "Спеціаліст І категорїї";

6. Вихователь Лещенко Катерина Віталіївнавідповідає займаній посаді, ,, відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії "Спеціаліст І категорїї";

7. Вихователь Михайленко Ірина Петрівна відповідає займаній посаді, присвоїти підтвердити раніше встановлений 11 (9) тарифний розряд

8. Практичний психолог Серпівська Олена Іванівнавідповідає займаній посаді, порушити клопотання перед атестаційною комісією відділу освіти Охтирської міської ради про відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії»

З метою підвищення рівня правової освіти дітей, у центрі розвитку дитини «Калинка» з 21.10.2019 по 25.10.2019 був проведений Тиждень правових знань, в ході якого були проведені наступні заходи:

- В холі центру розвитку дитини розміщений інформаційний стенд «Азбука для батьків», яка висвітлює права і обов’язки дитини.

- Вихователями вікових груп в ширмах для батьків висвітлювалася інформація по тематиці «Права дитини»; «Конвенція ООН про права дитини»; «Пам’ятка для батьків з правового виховання: «Способи відкрити дитині свою любов», «Мистецтво бути батьком», «Що батьки можуть зробити для своєї дитини», «Як реагує дитина на порушення її прав», «Коли порушають права дитини». В групі середнього дошкільного віку проведена консультація для батьків «Про права дітей ми знаєм і батькам розповідаєм»/Files/images/ПР9 ШИРМИ1.jpg

- В групах дошкільного віку проведені тематичні заняття: «Права та обв’язки в сюжетах казок та мультфільмів»./Files/images/ПР2 МУЛЬТФ.jpg

- Під час організації життєдіяльності дітей організовані та проведені: дидактичні ігри: «Склади квітку» (кожна дитина має право); «Мишці вежу складай про свої права розповідай»./Files/images/ПР1 КВІТКА.jpg/Files/images/ПР8 ВЕЖА.jpg

- Під час перебігу Тижня правових знань всі форми роботи з дітьми проводилися під гаслом «Дитина має право проявляти інтерес до себе та своєї діяльності./Files/images/ПР5 ХТО ЩО Х.jpg /Files/images/ПР6 ХТО ЩО Х1.jpg

Методичні рекомендації з питань наступності між ланками дошкільної та початкової освіти

На сучасному етапі розвитку освітнього середовища завданнями співпраці ЗДО і школи є:

· створення психолого-педагогічних умов, що забезпечують сприятливий перебіг процесу адаптації першокласників до шкільного навчання (природність переходу з дитячого садка в школу);

· поліпшення підготовки до навчання в школі 5-6 річних дітей;

· поглиблення інтересу дошкільників до життя в школі;

· надання допомоги сім'ї в новій ситуації, що виникає при підготовці до навчання в школі і при вступі дитини до школи.

Форми здійснення наступності ЗДО і школи:

1.Робота з дітьми:

· екскурсії в школу;

· відвідування шкільного музею, бібліотеки;

· знайомство та взаємодія дошкільнят з учителями та учнями початкової школи;

· участь у спільній освітній діяльності, ігрових програмах;

· виставки малюнків і виробів;

· зустрічі та бесіди з колишніми вихованцями дитячого садка (учні початкової та середньої школи);

· спільні свята (День знань, посвята в першокласники, випускний в дитячому саду тощо) і спортивні змагання дошкільнят та першокласників;

· участьу театралізованій діяльності;

· відвідування дошкільнятами адаптаційного курсу занять, організованих при школі (заняття з психологом, вчителем, музичним керівником і іншими фахівцями школи).

2.Взаємодія педагогів:

· спільні педагогічні ради (ЗДО і школа);

· семінари, майстер-класи;

· круглі столи педагогів ЗДО та вчителів школи;

· психологічні та комунікативні тренінги для вихователів та вчителів;

· проведення діагностики по визначенню готовності дітей до школи;

· взаємодія медичних працівників, психологів ЗДО і школи;

· відкриті покази освітньої діяльності в ЗДО і відкритих уроків в школі;

· педагогічні та психологічні спостереження.

3.Співпраця з батьками:

· спільні батьківські збори з педагогами ЗДО та вчителями школи;

· круглі столи, дискусійні зустрічі, педагогічні «вітальні»;

· батьківські конференції, вечори запитань і відповідей;

· консультативні центри при ЗДО та школі;

· зустрічі батьків з майбутніми учителями;

· дні відкритих дверей;

· творчі майстерні;

· анкетування, тестування батьків для вивчення самопочуття сім'ї напередодні шкільного життя дитини і в період адаптації до школи;

· освітньо-ігрові тренінги та практикуми для батьків дітей дошкільного віку, ділові ігри, практикуми;

· сімейні вечори, тематичні дозвілля;

· візуальні засоби спілкування (стендовий матеріал, виставки, скринька запитань і відповідей тощо);

· засідання батьківських клубів (заняття для батьків і дитячо-батьківських пар).

Сучасні вчені визначають пріоритетні напрямки наступності.

Перший напрямок- цеузгодити метуна дошкільному і початковому шкільному рівнях. Мета дош­кільної освіти - всебічний загальний розвиток дитини, визначений Базо­вим компонентом дошкільної освіти у відповідності з потенційними віко­вими можливостями і специфікою дитинства як самооцінного періоду життя людини.

Мета освіти в початковій школі - продовжити все­бічний загальний розвиток дітей з урахуванням специфіки шкільно­го життя поряд з освоєнням найважливіших навчальних навичок у читанні, письмі, математиці та ін. Як у дошкільному закладі, так і в школі навчально-виховний процес повинен бути спрямований на ста­новлення особистості дитини: розвитку її компетентності (комуні­кативної, інтелектуальної, фізичної), креативності, ініціативності, самостійності, відповідальності, довільності, волі і безпеки повод­ження, самосвідомості і самооцінки.

Другий напрямок- збагатити освітній зміст у початковій школі. На основі досліджень О.Я. Савченко, О.В. Проскури, О.Л. Кононко та ін., мова йде:

· про введення в педагогічний процес школи різних видів дитячої діяльності творчого характеру (самодіяльних ігор, драматизацій, тех­нічного і художнього моделювання, експериментування, словесної творчості, музичних, танцювальних імпровізацій);

· про насичення змісту навчання такими знаннями історико-географічного і краєзнавчого характеру, які б максимально активізу­вали пізнавальні інтереси дітей, відповідали б їх потребам у практичній дії і формували почуття відповідальності за найближче оточення (ділянка школи, рослини на ділянці й у класі, оформлення приміщень);

· про збагачення змісту уроків естетичного циклу, художньої діяльності як одного із засобів самовираження дитини, заснованих на її індивідуальному емоційно-образному баченні; про прилучення до національної художньої культури шляхом відвідування музеїв, виставок, майстерень художників, концертів, театрів, бібліотек.

Мета - збагатити загальнокультурний розвиток дитини (роз­ширити її інформаційний простір; виховати культуру сприйняття, почуттів, відносин, сформувати систему цінностей і переваг), а не тільки і не стільки її конкретні знання, які вона повинна відтворю­вати за вимогою вчителя.

Третій напрямок- удосконалити форми організації і методи навчання як у дошкільних закладах, так і в початковій школі. Су­часні наукові дослідження Л.А.Парамонової, М.М.Поддякова, З.М. Істоміної, Т.М.Фадєєвої вказують на необхідність:

· відмовитися від регламентованого навчання в ДНЗ (статичних поз на заняттях, розташування столів у ряд по типу шкільного, відповідей по піднятій руці тощо);

· забезпечити рухову активність дітей у школі на уроках фізкультури, великих перервах, а також у процесі позакласної роботи;

· використовувати різноманітні форми навчання, що включа­ють специфічні види діяльності на інтегративній основі;

· використовувати в ДНЗ циклічність і проектну організацію змісту навчання, що створює умови для використання самими дітьми наявного в них досвіду;

· забезпечити взаємозв'язок занять (фронтальних, групових) з повсякденним життям дітей, самостійною діяльністю (ігро­вою, художньою, конструктивною тощо);

· створити розвивальне предметне середовище як у дошкільному закладі, так і початковій школі, функціонально моделюючи зміст ди­тячої діяльності;

· використовувати методи, що активізують у дітей мислення, уяву, пошукову діяльність, тобто елементи проблем­ності у навчанні;

· використовувати в початковій школі (особли­во в перший рік навчання) ігрові прийоми, створювати емоційно-значимі ситуації, умови для самостійної практичної діяльності, коли діти можуть на основі наявних у них знань виявляти ініціативу, творчість, фантазію, відповідальність;

- змінити форми спілкування дітей як на заняттях у закладі дошкільної освіти, так і на уроках у школі; забезпечити дитині можливість орієнтуватися на партнера-однолітка, взаємодіяти з ним і вчитися в нього (а не тільки в дорослого); підтримувати діалогічне спілкуван­ня між дітьми; визнавати право дитини на ініціативні висловлюван­ня й аргументоване відстоювання своїх пропозицій, право на помил­ку;

· провідною в освітньому процесі як закладу дошкільної освіти, так і початкової школи повинна стати діалогічна форма спілкування до­рослого з дітьми, що сприяє розвитку в дитини активності, ініціа­тивності, почуття власної гідності і самоповаги.

Навчання в школі вимагає пошуку нових підходів до вирішення проблеми наступності, що допомагає усп­ішному розв'язанню завдань безперервної освіти в Україні на перших її етапах: у закладі дошкільної освіти та початковій школі. У реалізації цих завдань є певні проблеми:

· усунення суперечок між запитами школи і програмними можливостями ЗДО, амбіційними за­вищеними вимогами окремих батьків щодо підготовки їх дітей до школи;

· професійне керування процесом переходу від однієї діяльності (гри) в ЗДО до іншої (навчання) в початковій школі;

· створення умов, необхідних для реалізації єдиної лінії загального розвитку дитини на суміжних етапах освіти.

· непідготовленість дітей, які не охоплені суспільним дошкільним ви­хованням;

· поспішне проходження важливих для дітей стадій розвитку; відсутність спрямованості процесу навчання і виховання на вікові можливості та особливості дітей;

· необхідність врахування специфіки дошкільної та початкової освіти в перехідний для дитини період.

Проблеми наступності і перспективності мають декілька наукових аспектів.

Інформаційно-просвітницький аспектперед­бачає:

· визначення напрямків розвитку, освіченості та виховання дітей на кожній наступній сходинці освіти;

· ознайомлення з новітніми технологіями, програмами навчання та виховання обох ланок освіти (старша група закладу дошкільної освіти та перший клас початкової школи);

· встановлення доцільного співвідношення між загальною та спеціальною підготовкою до школи, знаннями, вміннями і навичками.

З метою реалізації даного аспекту наступності використовуються такі форми взаємодії педагогічних колективів: семінари-практикуми щодо обговорення програм, взаємний обмін лекціями, конспектами робота творчих груп (вихователі старших груп, вчителі початкових класів) тощо.

Психологічний аспект:

· вивчення особливостей розвитку дітей на перехідному етапі;

· визначення специфіки переходу від ігрової до навчальної діяль­ності;

· забезпечення психологізації навчально-виховного процесу як умови формування особистості на двох рівнях;

Форми взаємодії педагогічних колективів: семінари, семінари-практикуми, тренінги (педагогічного спілкування, комунікативних умінь), спільна робота практичних психологів школи та дошкільного закладу тощо.

Методичний аспект:

· взаємне ознайомлення з методами і формами навчально-ви­ховної роботи в старшій групі закладу дошкільної освіти та в 1-му класі школи;

· забезпечення наступності щодо методів та прийомів роботи з дітьми з розвитку мовлення, математики, ознайомлення з навко­лишнім, фізичного, естетичного, соціального виховання.

Цей аспект реалізується через взаємовідвідування вихователя­ми та вчителями занять (уроків) з наступним спільним обговорен­ням, семінари-практикуми з певних методик; проведення спільних педагогічних нарад, виставок, конференцій; взаємоконсультування педагогами; обмін передовим педагогічним досвідом роботи тощо.

Практичний аспект:

· попереднє знайомство вчителів із своїми майбутніми учнями;

· кураторство вихователями своїх колишніх вихованців.

Конкретними формами реалізації змісту цього аспекту є: про­ведення днів відкритих дверей в школі та дошкільному закладі; відвідування свят у школі (День знань, Свято букваря, останнього дзвоника); система відвідування вчителями старших груп, спосте­реження за діяльністю дітей на заняттях та поза ними; бесіди з дітьми та їх вихователем; створення "школи майбутнього першокласника"; організація спільних концертів, спортивних змагань; ремонт і виго­товлення іграшок дітьми тощо.

Підсумком співпраці педагогічних колективів є спільна педаго­гічна рада вчителів та вихователів, де аналізуються результати підго­товки до школи, помилки та упущення, прогнозується подальша співпраця школи та дошкільного закладу.

Щоб забезпечити реальну перспективність і наступність у ро­боті дошкільного закладу та школи важливо дотримуватись певних умов: співробітництво має бути довготривалим і нерозривним; ро­бота - системною і плановою; завдання - комплексними та інтег­рованими. А отже, має забезпечуватися наступність між Державними стандартами дошкільної і початкової освіти.

Кiлькiсть переглядiв: 862

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.