Тематичні тижні

ГРУДЕНЬ
1 тиждень «Йде красунечка зима, снігом землю посипа»
II тиждень «В морозну днину не лежи - тваринам, птахам поможи»
III тиждень «В морозну днину не лежи - тваринам, птахам поможи»
IV тиждень «Новий рік крокує по планеті»

Лист Міністерства освіти і науки України від 27.07.2022 року 1/8504-2022 "Про окремі питання діяльності закладів освіти у 2022-2023 навчальному році"

Освітня програма центру розвитку дитини "Калинка" Охтирської міської ради Сумської області (2022-2023 н.р.)
Шановні педагоги, до вашої уваги - КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ під час проведення занять та підготовки до дистанційної роботи

Режим доступу : http://www60.jimdo.com/app/sc886504be7decf88/p11fd25d20adbef5e/

ЦІКАВІ РЕЧІ ДЛЯ БАТЬКІВ І МАЛЕЧІ

Режим доступу: http://www60.jimdo.com/app/sc886504be7decf88/pa07c6958d52f25d1/

ЕЛЕКТРОННА БІБЛІОТЕКА НБУ ДЛЯ ДІТЕЙ

Режим доступу: http://www.chl.kiev.ua/elibrary/Book/Index

ЦЕНТРАЛЬНА МІСЬКА ДИТЯЧА БІБІЛІОТЕКА ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА

Режим доступу: http://www.bibliokid.if.ua/chytay.html

КНИГИ ДІТЯМ

Режим доступу: http://www.kodges.org.ua/dosug/deti.html

ЦЕНТРАЛІЗОВАНА БІБЛІОТЕЧНА СИСТЕМА

Режим доступу: http://biblioteka.lviv.ua/dlya-ditej/internet-dlya-ditej/

Орієнтовні тематичні тижні організації життєдіяльності дітей дошкільного віку у 2022/2023 навчальному році в умовах воєнного стану

ВЕРЕСЕНЬ
І тиждень «Я прийшов в цей гарний дім, про мене піклуються у нім» (дитячий садочок)
ІІ тиждень «Іграшками граюся, про довкілля дізнаюся»
ІІІ тиждень «Великі історії для маленьких дітей» ( усвідомлення про приналежність до народу України)
ІV тиждень «Від маленької дитини, до великої родини»
ЖОВТЕНЬ
І тиждень «Ходить осінь полем, садом і городом»
ІІ тиждень «Карнавал осінніх барв» (ліс, парк)
ІІІ тиждень «Осінні одежинки для кожної дитинки»
ІV тиждень «Колоски у полі, хліб у нашому домі»
ЛИСТОПАД
І тиждень «Острівок зеленої природи»
ІІ тиждень «Закрий міцніше кран, щоб не витік океан»
ІІІ тиждень «І великі і малі всім є місце на землі» (тварини)
ІV тиждень «І великі і малі всім є місце на землі» (птахи)
ГРУДЕНЬ
І тиждень «Йде красунечка зима, снігом землю посипа»
ІІ тиждень «В морозну днину не лежи - тваринам, птахам поможи»
ІІІ тиждень «В морозну днину не лежи - тваринам, птахам поможи»
ІV тиждень «Новий рік крокує по планеті»
СІЧЕНЬ
І тиждень «На святки до бабусі»
ІІ тиждень «Маски і театр»
ІІІ тиждень «Витівки красунечки зими»
ІV тиждень «Дідусева казка» (книжка, бібліотека)
ЛЮТИЙ
І тиждень «Речі створюють не святі, а руки майстра золоті»
ІІ тиждень «Всі професії потрібні, обери одну із них»
ІІІ тиждень «Машини-помічники» (транспорт)
ІV тиждень «Предмети побуту» (Посуд)
БЕРЕЗЕНЬ
І тиждень « Весняний Розквітайчик» (Сезонні зміни)
ІІ тиждень «Водойми» (риби, повінь, льодохід)
ІІІ тиждень «Ось повзе мурашка, ось пурхає пташка»
ІV тиждень «Стежиною прямували закони природи пізнали» (природоохоронна діяльність)
КВІТЕНЬ
І тиждень «Я та мої права»
ІІ тиждень «День космонавтики»
ІІІ тиждень «Християнське свято, люблять всі малята»
ІV тиждень «Віночок вити і життя любити» (народні символи України)
ТРАВЕНЬ
І тиждень «Я для себе, я для інших»
ІІ тиждень «Про все, що рухається»
ІІІ тиждень «Зелена аптека»
ІV тиждень «Поринаємо в світ краси …»

Орієнтовна організація життєдіяльності дітей на літній період 2022 року в умовах воєнного стану

Заняття проводяться двічі на тиждень (молодший, середній та старший дошкільний вік).

1 – пізнавальний розвиток (ознайомлення з природним довкіллям, художньо-мовленнєва, мовленнєво-творча діяльність, логіко-математичний розвиток)

2 – образотворча діяльність (малювання, ліплення, аплікація, конструювання)

Тема тижня
Червень 1,2 «Природа рідного краю» (квіти, трави, комахи, тварини, водойми і т.д.)
1,2 «Пошуково-дослідницька діяльність»
1,2 «Веселі ігрища, забави» (ігри з водою, піском, манкою, мильними бульбашками; улюблені ігри)
1,2 «Веселка емоцій»
Липень 1,2 «На Купала квіти збирала»
1,2 «Безпека завжди і поруч»
1,2 «Країна казкових мрій» (день загадок, день казок, улюбленої книги)
1,2 «Паперові фантазії»
Серпень 1,2 «Тиждень транспорту» (правила дорожнього руху)
1,2 «Тиждень спорту і здоров’я» (валеологія, руханки і т.д.)
1,2 «Наше рідне місто»
1,2 «День державної символіки»
1 «Прощання з літом»

Нормативно правове забезпечення організації освітнього процесу ЗДО в умовах воєнного стану; управлінський аспект

1. Указ Президента України від 24.02.2022 №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні»

1. Ввести в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

2. Запроваджувати та здійснювати передбачені Законом України"Про правовий режим воєнного стану" заходи і повноваження, необхідні для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави.

3. У зв'язку із введенням в Україні воєнного стану тимчасово, на період дії правового режиму воєнного стану, можуть обмежуватися конституційні права і свободи людини і громадянина, а також вводитися тимчасові обмеження прав і законних інтересів юридичних осіб в межах та обсязі, що необхідні для забезпечення можливості запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану.

2. Закон України від 24.02.2022 № 2102-IX
«Про затвердження Указу Президента України
"Про введення воєнного стану в Україні"

Відповідно до пункту 31 частини першої статті 85 Конституції України тастатті 5Закону України "Про правовий режим воєнного стану" Верховна Рада Українипостановляє:

1. Затвердити Указ Президента України від 24 лютого 2022 року№64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні".

2. Цей Закон негайно оголошується через засоби масової інформації та набирає чинності з дня його опублікування.

3. Лист МОН від 25.02.2022 № 1/3276-22
«Про організацію освітнього процесу»

Міністерство освіти і науки України у зв'язку із введенням воєнного стану відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 рекомендує тимчасово припинити освітній процес у закладах дошкільної освіти, оголосити канікули на два тижні у закладах загальної середньої і професійної (професійно-технічної) освіти, перед початком яких обов'язково провести онлайн інструктажі з техніки безпеки.

4. Лист МОН України від 28 лютого 2022 року № 1/3292-22
«Щодонаписання заяв про відпустки без збереження заробітної плати у зв'язку із введенням в Україні правового режиму воєнного стану»

Міністерство освіти і науки України отримує звернення від педагогічних працівників про факти примушування з боку окремих керівників закладів освіти до написання заяв про відпустки без збереження заробітної плати у зв'язку із введенням в Україні правового режиму воєнного стану.

Міністерство освіти і науки України категорично забороняє керівникам органів управління освітою та/або керівникам закладів освіти примушувати педагогічних та інших працівників до написання заяв про відпустку без збереження заробітної плати.

В той же час виключно за добровільним бажанням працівника йому може бути надана відпустка (із збереженням або без збереження заробітної плати) відповідно до вимог трудового законодавства. Також виключно за добровільним бажанням працівника його може бути звільнено за власним бажанням відповідно до вимог трудового законодавства.

Просимо роз'яснити цю позицію керівникам органів управління освітою та керівникам закладів освіти, а також педагогічним та іншим працівникам закладів освіти.

5. Лист МОН України від 06.03.2022 р. № 1/3370-22
“Про оплату праці працівників закладів освіти
під час призупинення навчання”

Оплата праці працівників закладів освіти під час оголошених канікул здійснюється у відповідності до норм чинного законодавства.

У випадку, коли в окремі дні заняття не проводяться з незалежних від учителя (викладача) причин, оплата його праці здійснюється з розрахунку заробітної плати, встановленої при тарифікації, за умови, що вчитель (викладач) виконує іншу організаційно-педагогічну роботу. За відсутності такої роботи час простою оплачується в порядку і розмірах, визначених Кодексом законів про працю.

Керівникам установ та закладів освіти забезпечити:

- оплату простою працівникам, включаючи непедагогічних та тих, які працюють за сумісництвом, не з їх вини в розмірі середньої заробітної плати;

- оплату праці вчителів, вихователів, включаючи вихователів груп продовженого дня, музичних керівників, викладачів, інших педагогічних працівників закладів освіти у випадках, коли в окремі дні (місяці) заняття не проводяться з незалежних від них причин (епідемії, метеорологічні умови, карантин тощо), із розрахунку заробітної плати, встановленої при тарифікації, з дотриманням при цьому умов чинного законодавства;

- збереження заробітної плати при дистанційній формі підвищення кваліфікації вчителів, зокрема без відриву від освітнього процесу, та, на період оголошеного карантину і здійснення освітнього процесу у дистанційному режимі, оплати праці за фактично виконаний ними обсяг навчального навантаження.

6. Лист МОН України від 06.03.2022 р. № 1/3371-22
“Про організацію освітнього процесу”

У зв’язку з тим, що в частині регіонів України зберігається реальна загроза для життя та здоров’я мирних мешканців, а в більшості регіонів по кілька разів на день оголошується повітряна тривога, рекомендуємо організовувати роботу закладів освіти у залежності від конкретної ситуації: тимчасове призупинення освітнього процесу; організація освітнього процесу за дистанційною або змішаною формами навчання.

Особливу увагу просимо звернути на дітей з особливими освітніми потребами. Нагадуємо, що з цього року корекційні послуги надаються в залежності від рівнів підтримки, за якими розподілені діти. Рекомендуємо розглянути можливість надання таких послуг дистанційно, у тому числі для внутрішньо переміщених осіб.

Також звертаємо увагу на необхідність психологічної підтримки дітей.

Інформуємо й про розміщення державними закладами позашкільної освіти в мережі Інтернет відеоматеріалів, за якими можна проводити заняття з дітьми, організовувати їх змістовне дозвілля.

7. Постанова КМУ від 07.03.2022 р. № 221
“Деякі питання оплати праці працівників державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, що фінансуються або дотуються з бюджету, в умовах воєнного стану”

В умовах воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64 “Про введення воєнного стану в Україні”, відповідно до частини другої статті 9 Закону України “Про правовий режим воєнного стану”, частини першої статті 13 Закону України “Про оплату праці” Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Надати право керівникам державних органів, підприємств, установ та організацій, що фінансуються або дотуються з бюджету, до припинення чи скасування воєнного стану в Україні в межах фонду заробітної плати, передбаченого у кошторисі, самостійно визначати розмір оплати часу простою працівників, але не нижче від двох третин тарифної ставки встановленого працівникові тарифного розряду (посадового окладу).

2. Рекомендувати керівникам органів місцевого самоврядування застосовувати положення пункту 1 цієї постанови та здійснювати його виконання в межах фондів заробітної плати, передбачених у кошторисах відповідних органів, підприємств, установ та організацій.

8. Лист МОН України від 07.03.2022 № 1/3378-22
«Про практику застосування трудового законодавства
у галузі освіти і науки під час дії правового режиму
воєнного стану».

• Щодо трудової повинності;

• Організація дистанційної роботи працівників;

• Щодо оформлення простою;

• Щодо оплати праці працівників закладів освіти під час призупинення навчання;

• Оформлення табелю у випадку втрати зв’язку з працівником;

• Щодо трудових прав та гарантій працівників, які є добровольцями територіальної оборони;

• Призов (вступ) на військову службу.

9. Постанова КМУ від 13.03.2022 № 303
Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду вумовах воєнного стану

Припинити проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду наперіод воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64 «Про введення воєнного стану вУкраїні».

10. Закон України від 15 березня 2022 року № 2126-IX
«Про внесення змін до деяких законів України щодо державних гарантій в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану».

Стаття 57. Державні гарантії в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану.

1. Здобувачам освіти, працівникам закладів освіти, установ освіти, наукових установ, які були вимушені змінити місце проживання (перебування), залишити робоче місце, місце навчання, на час особливого періоду гарантується:

• організація освітнього процесу в дистанційній формі або в будь-якій іншій формі, що є найбільш безпечною для його учасників;

• збереження місця роботи, середнього заробітку, здійснення виплати стипендії та інших виплат, передбачених законом;

• місце проживання (пансіон, гуртожиток тощо) та забезпечення харчуванням (у разі потреби).

11. Закон України від 15 березня 2022 року №2136-IX
«Про організацію трудових відносин
в умовах воєнного стану»

Стаття 1. Дія норм законодавства про працю в умовах воєнного стану.

Стаття 2. Особливості укладення трудового договору в умовах воєнного стану.

Стаття 3. Особливості переведення та зміни істотних умов праці в умовах воєнного часу.

Стаття 4. Особливості розірвання трудового договору з ініціативи працівника.

Стаття 5. Особливості розірвання трудового договору з ініціативи роботодавця.

Стаття 6. Особливості встановлення та обліку часу роботи та часу відпочинку.

Стаття 7. Особливості організації кадрового діловодства та архівного зберігання кадрових документів у роботодавця.

Стаття 8. Робота в нічний час.

Стаття 9. Особливості залучення до роботи деяких категорій працівників.

Стаття 10. Оплата праці.

Стаття 11. Зупинення дії окремих положень колективного договору.

Стаття 12. Відпустки.

Стаття 13. Призупинення дії трудового договору.

Стаття 14. Діяльність профспілок.

12. Лист МОН України від 15 березня 2022 року №1/3454-22 «Про перенесення атестації педагогічних працівників у 2022 році»

Рекомендуємо у разі неможливості проведення атестації у заплановані терміни, відповідно до поточної ситуації в конкретному регіоні, як виняток, приймати рішення про перенесення атестації педагогічних працівників.

Рішення про перенесення атестації на один рік може прийматися атестаційними комісіями в будь-які строки та з будь-яких поважних причин. За такими працівниками до наступної чергової атестації зберігаються встановлені попередньою атестацією кваліфікаційні категорії (тарифні розряди), педагогічні звання.

Додатково нагадуємо, що успішне проходження сертифікації зараховується як проходження атестації педагогічним працівником і є підставою для присвоєння йому відповідної кваліфікаційної категорії та/або педагогічного звання, тому не потребує проведення процедур оцінювання досвіду практичної діяльності, особистої присутності педагогічного працівника тощо, що зменшує ризики завдання шкоди життю і здоров'ю.

13. Лист МОН від 15 березня 2022 року № 1/3463-22
«Про надання інформації»

Специфіка виконання роботи передбачає можливість її здійснення віддалено, за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій. Керівникам доцільно прийняти рішення про переведення працівника на дистанційну роботу.

Варто врахувати, що в умовах воєнних дій можливі відключення комунікацій, які дозволяють виконання дистанційної роботи, – електроенергія та мережа Інтернет. Неможливість виконання працівником дистанційної роботи у зв’язку з відсутністю відповідних комунікацій не можуть розглядатися як порушення трудової дисципліни

14. Лист МОН від 17.03. 2021 № 1 3475-22
«Про зарахування до закладів дошкільної освіти дітей із числа внутрішньо переміщених осіб»

Зарахування дітей до державного (комунального) закладу дошкільної освіти здійснюється керівником такого закладу протягом календарного року на вільні місця у порядку черговості надходження заяв про зарахування. Заява про зарахування подається особисто одним із батьків або іншим законним представником дитини.

Прийом заяв про зарахування дітей до державного (комунального) закладу дошкільної освіти може організовуватися з використанням системи електронної реєстрації, запровадженої згідно з рішенням відповідного засновника державного (комунального) закладу дошкільної освіти.

Зарахування дитини здійснюється згідно з відповідним наказом керівника закладу дошкільної освіти.

До заяви про зарахування дитини до закладу дошкільної освіти додаються:

копія свідоцтва про народження дитини;

медична довідка, видана відповідно до статті 15 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», разом з висновком про те, що дитина може відвідувати заклад дошкільної освіти.

15. Лист МОН від 19.03.2022 р. № 1/3556-22

Закладам освіти, установам, які вимушені змінити місце розташування у зв’язку проведенням в місцях їх розташування бойових дій або тимчасовою окупацією території України, необхідно перейти на обслуговування до органів Казначейства за новою адресою розташування.

У разі переходу на обслуговування до іншого органу Казначейства розпорядники бюджетних коштів (одержувачі бюджетних коштів) керуються Порядком формування Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 22.12.2011 № 1691, відповідно до якого до органу Казначейства за новим місцем розташування необхідно надати:

– Реєстраційну картку за підписом керівника установи (підприємства, організації), завірену відбитком печатки. При цьому код за Єдиним реєстром не змінюється;

– копію належним чином зареєстрованого (затвердженого) установчого документа, засвідченого в установленому законодавством порядку;

– витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців;

– завірену копію розпорядчого документа, який є підставою для зміни місця розташування.

Після взяття на обслуговування до органу Казначейства також надається завірена належним чином картка із зразками підписів та відбитка печатки.

16. Лист МОН від від 22.03.2022 № 1/3593-22 «Про здійснення публічних закупівель та обслуговування в органах Казначейства в умовах воєнного стану»

Міністерство освіти і науки України інформує, що в умовах воєнного стану:

оборонні та публічні закупівлі товарів, робіт і послуг здійснюються без застосування процедур закупівель та спрощених закупівель, визначених Законами України “Про публічні закупівлі” та “Про оборонні закупівлі”;

переліки та обсяги закупівель товарів, робіт і послуг визначаються рішеннями замовників / державних замовників, що здійснюють такі закупівлі;

під час здійснення закупівель замовники, зокрема, повинні: дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі”, ефективно та результативно використовувати бюджетні кошти.

Процедури закупівель, спрощені закупівлі, розпочаті до введення правового режиму воєнного стану в Україні, за рішенням керівника, у разі наявної потреби у відповідних товарах, роботах і послугах, завершуються у порядку, визначеному Законом України “Про публічні закупівлі”, або визнаються такими, що не відбулися / відміняються.

Отже, наголошуємо на тому, що в умовах воєнного стану керівник закладу, установи, підприємства несе персональну відповідальність за доцільність, ефективність, результативність використання бюджетних коштів та здійснення відповідних публічних закупівель за рахунок таких коштів.

17. Лист МОН №1/3737-22 від 29.03.2022 «Про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні»

• Міністерство освіти і науки України повідомляє, що одним із важливих пріоритетів в діяльності закладів освіти є забезпечення психологічної стійкості учасників освітнього процесу, які страждають від російської воєнної агресії.

• Сьогодні всі учасники освітнього процесу більш, ніж будь-коли раніше, потребують психологічної підтримки і допомоги. В цей буремний час Міністерство вдячне кожному та кожній із понад 23 тис. педагогічних працівників психологічної служби у системі освіти України, хто засвідчив високий професіоналізм та надає психологічні послуги в режимі 24/7, налагодив взаємодію з учасниками освітнього процесу за допомогою інформаційно - комунікаційних технологій, проводить консультування через електронний «Кабінет психолога/соціального педагога», що створені на вебсайтах закладів освіти; здійснює інформаційну підтримку щодо джерел консультування, куди саме можна звернутися, розмістивши повідомлення у месенджер Facebook-сторінки, чат Telegram-каналу тощо.

• Розуміючи, що перед освітянами постає багато завдань, пов’язаних із знаннями у царині психології, Міністерство у співпраці з партнерами проводить онлайн-вебінари та інші заходи щодо застосування сучасного науково-обґрунтованого підходу в наданні психологічної допомоги дітям, які пережили психотравмуючі події на війні (https://www.facebook.com/UAMON)

18. Лист МОН від 02.04.2022 №1/3845-22 «Про рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні»

Лист містить 3 додатки:

«Методичні рекомендації щодо здійснення освітньої діяльності з питань дошкільної освіти на період дії правового режиму воєнного стану» (додаток 1);

«Щодо здійснення заходів захисту вихованців під час освітнього процесу в умовах воєнного стану та надзвичайної ситуації» (додаток 2);

«План дій вихователя закладу дошкільної освіти у випадку надзвичайної ситуації» (додаток 3).

«Методичні рекомендації щодо здійснення освітньої діяльності з питань дошкільної освіти на період дії правового режиму воєнного стану»

Відповідь на запитання щодо організаційних аспектів діяльності закладів дошкільної освіти дають такі нормативні документи: Закон України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» від 15.03.2022 № 2136- IX; лист МОН № 1/3475-22 від 17.03.2022 «Про зарахування до закладів дошкільної освіти дітей із числа внутрішньо переміщених осіб».

Про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану можна дізнатися з листа МОН № 1/3737-22 від 29.03.2022. Питання організації освітнього процесу у закладах освіти регламентовано листом МОН № 1/3371-22 від 06.03.2022 «Про організацію освітнього процесу в умовах військових дій».

Рекомендації керівникам ЗДО щодо забезпечення якості дошкільної освіти в умовах війни

• Керуватися положеннями нормативних документів в умовах військових дій.

• За можливості своєчасно видавати внутрішні накази, що регламентують організацію роботи ЗДО в умовах воєнного стану.

• Оповіщати учасників освітнього процесу про виникнення надзвичайної ситуації.

• У разі безпосередньої загрози життю та здоров’ю учасників освітнього процесу у ЗДО вводити в дію плани евакуації учасників освітнього процесу.

• Розробляти план заходів консультативної, методичної, організаційно-педагогічної роботи з батьками вихованців у період військовий дій.

• Надавати інформацію та поширювати інформаційно-освітні матеріали оновленого довідника «У разі надзвичайної ситуації або війни».

• Організовувати зворотний зв’язок з працівниками ЗДО та батьками вихованців через соціальні мережі, засоби зв’язку.

• Створювати умови для отримання якісної дошкільної освіти усіма дітьми.

• Надавати освітні послуги із застосуванням дистанційної та змішаної форми організації освітнього процесу.

• Розміщувати на вебресурсах ЗДО матеріали для забезпечення повноцінного розвитку.

• Створення й підтримка у ЗДО безпечного психологічного, фізичного, безбар’єрного середовища для всіх учасників освітнього процесу.

• Підтримувати потенціал вихователів та створювати умови для його розвитку.

• Організовувати систематичне навчання для працівників ЗДО з питань організації продуктивної взаємодії з дітьми та їхніми батьками у період війни.

Щодо здійснення заходів захисту вихованців під час освітнього процесу в умовах воєнного стану та надзвичайних ситуацій

Під час здійснення заходів щодо захисту учасників освітнього процесу керівники, педагогічні та інші працівники закладів дошкільної освіти керуються зокрема Кодексом цивільного захисту України.

Так, до завдань і обов’язків суб’єктів господарювання у сфері цивільного захисту зокрема належить: здійснення навчання працівників з питань цивільного захисту; організація та здійснення під час виникнення надзвичайних ситуацій проведення об’єктових тренувань і навчань з питань цивільного захисту.

Суб’єктами господарювання розробляються та затверджуються план реагування на надзвичайні ситуації, а суб’єктами господарювання з чисельністю працюючого персоналу 50 осіб і менше - інструкція щодо дій персоналу суб’єкта господарювання у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій відповідно до Порядку розроблення планів діяльності єдиної державної системи цивільного захисту.

Рішення про проведення евакуації на об’єктовому рівні приймає керівник суб’єкта господарювання.

Укриття в захисних спорудах інших підприємств можливе при невеликій віддаленості та завчасному укладанні відповідних договорів (враховується місткість споруди, тобто, спроможність укрити відповідну кількість людей, а також питання утримання тощо). Керівник закладу дошкільної освіти при визначенні місць укриття опрацьовує також маршрути руху до них. Звертаємо увагу, що окремих порядків погодження з ДСНС таких договорів та маршрутів руху під час евакуації не визначено.

ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ

До Вашої уваги ЕЛЕКТРОННА КАРТОТЕКА МЕТОДИЧНИХ ВИДАНЬ

Знайомимося з БКДО ( нова редакція) - настанови авторів

Кiлькiсть переглядiв: 487

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.