ЗВІТ ПРО ДІЯЛЬНІСТЬ ЗАКЛАДУ ЗА 2022-2023 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) «Калинка» Охтирської міської ради Сумської області (далі – центр розвитку дитини) є закладом дошкільної освіти комбінованого типу для дітей віком від одного до шести (семи) років. Заклад дошкільної освіти загального розвитку засновано у 1994 році та перейменовано у центр розвитку дитини у 2014 році, змінено назву на ЗДО "Калинка" у 2023 році.

ЗДО забезпечує догляд за дітьми, розвиток, виховання і навчання відповідно до вимог Базового компоненту дошкільної освіти, схваленого рішенням Колегії Міністерства освіти і науки України від 21.12.2020, протокол № 12/1-2 та затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 12.01.2021 № 33.

Юридична адреса ЗДО «Калинка»: 42700, Сумська область, м. Охтирка, пров. Друкарський 6, телефон (05446) 2-20-21, е-mail: zdo.kalinka@ukr.net

Свою діяльність заклад здійснює на українській мові.

Попередня державна атестація була проведена у листопаді 2015 року. Заклад визнано атестованим за рівнем впровадження дошкільної освіти .

Власна площа території закладу становить – 1,1641 га. Наявний державний акт на право постійного користування земельною ділянкою ЯЯ № 9282748 від 15.03.2007.

Про виконання завдань річного плану закладу.

Впродовж 2022 – 2023 навчального року в закладі проводилась система заходів, спрямованих на всебічне оцінювання педагогічної діяльності, ціленаправлене стимулювання безперервного підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників, підвищення авторитету та престижу. Провідним таким заходом є атестація педагогічних працівників. З метою росту професійної майстерності та підвищення професійної компетентності в 2023 році чергову атестацію пройшли педагоги: вихователь – методист Сугак Т.В.; вихователі: Медененко С.П., Мітюшина Н.А., Дядюшка Є.М. Всі рішення атестаційна комісія приймала колегіально, відкрито, гуманно.. Комісія об’єктивно, та доброзичливо оцінювала педагогічну діяльність вихователів, що дало змогу, за результатами атестації встановити кваліфікаційні категорії: «спеціаліст вищої категорії» та звання «старший вихователь» - Сугак Т.В.; «спеціаліст вищої категорії» - Мітюшиній Н.А.; «спеціаліст другої категорії» - Дядюшка Є.М. підтвердити кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» та звання «вихователь – методист» – Медененко С.П. В поточному навчальному році вихователем - методистом Сугак Т.В. було узагальнено досвід роботи в формі методичного порадника по темі: «Інноваційні методи залучення батьків до освітнього процесу». Вихователь Мітюшина Н.А. працювала над проблемою «Розвиток творчих здібностей дітей під час образотворчої діяльності засобами нетрадиційних технологій» та узагальнена в змісті методичного порадника Наразі продовжується поглиблено вивчатися обрана тема для захисту власного педагогічного досвіду на засіданні міської методичної ради та схваленні до впровадження досвіду.

Професійному зростанню педагогічних працівників закладу сприяють курси підвищення кваліфікації при СОІППО, відвідування обласних та районних семінарів, методоб’єднань, участь у роботі творчих груп,самоосвіта. Слід відмітити, виконання перспективного плану підвищення курсової підготовки та кваліфікації становить 100%, вчасно подаються заявки на проходження перепідготовки, доводиться до відома інформація про вебінари, семінари, тренінги.

Аналіз результатів методичної роботи.

Підвищення якості дошкільної освіти перебуває в прямій залежності від рівня професійної компетентності педагогічних кадрів. За сучасних умов реформування освіти радикально змінюється статус педагога, його освітні функції, відповідно змінюються вимоги рівня професіоналізму. На сьогодні ми відзначаємо затребуваність педагога творчого, компетентного, здатного до розвитку свого особистого потенціалу, і як показують останні події, є попит на сучасного, ІКТ-компетентного педагога. Успіх роботи закладу дошкільної освіти багато в чому залежить від того, як налаштована методична робота.

Протягом навчального року методична робота в дошкільному навчальному закладі здійснювалася відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положення «Про заклад дошкільної освіти", «Про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності», листа МОН від 27.07. 2022 № 1/8504-22 Методичні рекомендації про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом №805 від 09 вересня 2022 року

Дієвою формою підвищення фахового, наукового та методичного рівня майстерності педагогів є методична робота педагогічних працівників закладу, яка була організована в дистанційному форматі. А також участь педагогів в різноманітних семінарах, вебінарах, які організовувалися обласним інститутом післядипломної освіти та на інших педагогічних платформах та форумах.

Інформатизація дошкільної освіти відкриває перед педагогами багато нових можливостей.. В зв’язку з введенням в дію військового стану методичні заходи з педагогами проводилися з використанням комунікацій: вайбер, інтернет сайту. Традиційно приділялась увага молодим вихователям, за якими були закріплені наставники - це творчі педагоги з багаторічним стажем. Молоді спеціалісти відповідно до планів працювали над підвищенням професійного рівня шляхом співпраці з наставниками та самоосвіти.

Педагоги-наставники використовували такіосновні методи роботи наставника з молодими спеціалістами як:

● бесіди щодо конкретних розділів педагогіки, чинних програм розвитку, навчання і виховання дітей дошкільного віку, про методики організації і проведення різних видів роботи з дітьми групи, де працює молодий педагог;

● обмін думками стосовно нових здобутків психолого-педагогічної науки, педагогічної практики, сучасних педа-гогічних технологій, інновацій, передового педагогічного досвіду;

● спільне моделювання системи проведення занять під час дистанційного формату ;

● консультації щодо організації освітнього процесу в ЗДО;

● методична допомога щодо використання дидактичного матеріалу, презентацій для онлацн - зустрічей;

● взаємовідвідування онлайн - зустрічей, із подальшим детальним аналізом їх;

● обговорення сучасної педагогічної літератури, творчих здобутків інших педагогів;

● залучення педагога-початківця до методичної і громадської роботи.

Молоді спеціалісти практично моделювали етапи підготовчої роботи щодо проведення різних форм занять з кожного розділу програми, вправлялися в складанні перспективного та поточного планування освітнього процесу, переконалися в ефективності реалізації інтегрованого підходу в побудові та організації роботи з дошкільниками, навчилися азам організації самоосвіти педагога, налагоджувати співпрацю з родинами вихованців в дистанційному форматі. В роботі з молодими педагогами використовувалися інтерактивні форми: творча лабораторія, обмін досвідом, практичне заняття, міні-лекція,

Також не втратили актуальність такі форми роботи як консультації та педагогічні години. на яких опрацьовувалися основні нормативно-правові документи, нормативні документи з атестації педагогічних кадрів, порядок підвищення кваліфікації педагогічних працівників, анонсувався передовий педагогічний досвід, проходили звіти та презентації, анонсувалися методичні новинки у видавництві. Проводилася просвітницька робота по темі «Медіаосвіта", "Інтернет-технології." Розглядалися такі проблемні ситуації з медіаосвіти як «Дистанційне навчання педагогів. Віртуальний кабінет Google Meet». Під час групових консультацій обговорювалися такі проблеми як полегшення адаптації (поради для батьків), як організувати спокійний сон, роль казки в системі мовленнєвого розвитку дошкільника, іграшки-монстри – мода проти психологічного здоров’я дитини, прилучення дітей до праці в природі, музичні керівники презентували ігри на розвиток слуху – ігри з дзвіночками та кубиками LEGO.

Педагогічний колектив з метою удосконалення навчально-виховного процесу впроваджував в практику роботи інноваційні освітні технології:

Назва групи Новітні методики ПІБ вихователя
«Малинка» (молодший дошкільний вік) «Дзвіночок» (середній дошільний вік) Застосування коректурних таблиць для розвитку пізнавальної діяльності дітей за методикою Н.Гавриш, О.Безсоновою Мітюшина Н.А. Медененко С.П.
«Малинка» (молодший дошкільний вік) STREAM–освіта дошкільнят Дядюшка Є.М.
«Волошка» (ранній вік) Технологічний об’єкт – сучасний варіант М.Монтессорі «Бізіборд» Заїкіна Т.О. Логвиненко А.Ю. Лаврушко Л.А.
«Вишенька» (група старшого дошкільного віку) «Барвінок» (група компенсуючого типу для дітей з мовленнєвими вадами) «Сонечко» (група старшого дошкільного віку) Технологія Г.Чепурного «Мнемотехніка» Назарчук Л.С. Юрко Н.О. Лещенко К.В.
Усі вікові групи Нетрадиційні техніки в зображувальній діяльності Вихователі усіх вікових груп Кузьменко В.Д. (керівник гуртка з зображувальної діяльності
Групи дошкільного віку Використання Лепбуків в мовленнєвій діяльності дошкільників Вихователі усіх вікових груп Спеціалісти закладу
Усі вікові групи Інноваційна технологія «Гра, навчання і натхнення » в рамках Всеукраїнського проєкту The LEGO Foundation Вихователі усіх вікових груп Спеціалісти закладу

Впроваджуючи в практику інноваційні технології по роботі з дітьми, педагоги організовували заняття, як основну форму пізнавальної діяльності. Проводилися комплексні, тематичні, інтегровані, комбіновані, домінантні заняття в залежності від основних напрямків розвитку Базового компонента дошкільної освіти, що забезпечує високу продуктивність та діяльність дітей. Розвиток дитини відбувається лише у діяльності. Тому освітній процес відбувається за умови постійної активності, позитивної взаємодії всіх учасників. Педагоги в своїй роботі використовують інтерактивні методи навчання, створюючи умови, щоб дитина мала змогу обговорювати проблеми з іншими, ставити запитання, активно діяти, досліджувати.

Структура методичної служби, побудована на аналізі кадрового складу педагогічного колективу закладу, дозволяє максимально використати їх сильні сторони та спрямувати роботу на підвищення професійного рівня.

Вся освітня робота в закладі здійснювалася відповідно до плану роботи на навчальний рік і була спрямована на розв’язання зазначених основних пріоритетних завдань. До річного планування залучаються всі працівники закладу, враховуючи їхню кваліфікацію, творчі здібності, можливості, їхні запити, побажання, зауваження, а також на основі аналізу за минулий навчальнийрік, комплексного вивчення результатів, здобутків, педагогічних знахідок. Види і форми планування освітнього процесу в закладі обговорюються та схвалюються педрадою на початку навчального року.

Теоретичні та практичні підходи до сучасної системи художньо-естетичного спрямування, які стоять перед музичними керівниками, керівниками гуртків, та вихователями закладу дошкільної освіти, педагоги мали змогу висвітлювати приймаючи участь у проєктних роботах Всеукраїнської спільноти «Сприяння освіті». Навчання через гру». Впродовж навчального року працювали над проєктом: «Україна Надзвичайна». Педагоги разом з вихованцями організовували різноманітні форми роботи як в очному так і в дистанційному форматі за даним проєктом. Для участі у Всеукраїнському дитячому проекті фестивалю гри, навчання і натхнення Play Fest 2023 команда закладу (діти, батьки, педагоги) обрали тематику: «Віночок українського мистецтва». Вихованці разом з педагогами та батьками створювали аплікації на українську тематику,виготовляли з глини та пластилину українські свищики, декоративний посуд; малювали, аплікували та викладали з ЛЕГО цеглинок узори українських вишиванок, рушників; вивчали українські, пісні, танці, дитячі постанови; записували відео. Всі матеріали висвітлювалисяся в Фейсбуці через групу «Сприяння освіті» , де отримували позитивну оцінку. Результативність діяльності з даного питання підтвердився перемогою Всеукраїнського фестивалю гри, навчання і натхнення «Україна _ надзвичайна» у номінації «Україна вражає»

Впродовж навчального року на педагогічних радах розглядались питання, які були актуальними щодо розв’язання основних завдань закладу дошкільної освіти на поточний начальний рік і форми проведення педагогічних рад вибирались так, щоб забезпечити максимальну активність педагогів. Виконання рішень педрад сприяло поліпшенню методичного та матеріального забезпечення педагогічного процесу, підвищенню ефективності праці педагогів. Слід відмітити що педагоги, які приймали активну участь у підготовці та роботі педагогічних рад ретельно вивчали заплановані питання, готували змістовні виступи, вносили актуальні пропозиції. Рішення педагогічних рад трималось на контролі.

Що ж стосується проведення підсумкової педради, то результати моніторингу якості та результативності освітньої діяльності в центрі розвитку дитини «Калинка» за 2022/2023 навчальний рік. Звіт вихователя – методиста; звіт практичного психолога; звіт інструктора з фізкультури;звіт музичних керівників; звіт вчителя логопеда. дало змогу провести підсумкову педраду в змістовному форматі і визначити досягнення закладу в поточному навчальному році та вказати на проблеми, які ще потребують вирішення.

Ефективною формою методичної роботи стало проведення колективних переглядів занять в дистанційному форматі через платформу Google Meet відповідно до поставлених завдань на навчальний рік. Під час їх проведення були використані різноманітні інтерактивні форми та методи роботи мультимедійні презентації, , посібники та дидактичний матеріал, що сприяло розвитку творчої думки кожного педагога. На високому та достатньому методичному рівнях були проведені такі види організованої діяльності:

- дистанційна організація освітнього процесу у групі дітей старшого дошкільного віку;

- громадянсько - патріотичне виховання дошкільників

Окрім вищезазначених колективних переглядів план роботи ЗДО «Калинка» на навчальний рік передбачав самопрезентацію досвіду роботи педагогів, що атестуються.

Семінари-практикуми, що проводились в закладі, сприяли підвищенню рівня та розширенню знань педагогів про нормативно-правові документи, які регламентують зміст дошкільної освіти, дали змогу різнобічно та поглиблено розглянути пріоритетні напрями, змістовне наповнення та концептуальну основу Базового компонента дошкільної освіти за новою редакцією. Йдучи в ногу з сьогоденням ми залучилися до удосконалення освітнього простору зручного, доступного та мобільного для наших вихованців, відповідно до вимог Державної оцінки якості освіти. Тематика семінарів – практикумів: "Творчість як ціннісна потреба дошкільників","Рідна мова - джерело патріотичних почуттів" надала можливість професійно удосконалитися, розвивати здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, створювати умови для розвитку комунікативної культури педагогів, актуалізувати потребу позитивних змін особистості педагога.

Протягом навчального року здійснювалася контрольно-аналітична діяльність дистанційного формату освітнього процесу та системи роботи з дітьми. З метою удосконалення компетентності педагогічних працівників та підвищення ефективності освітнього процесу були здійснено тематичне вивчення стану освітньої роботи в закладі по темах:

• «Стан роботи з розвитку творчої діяльності дошкільників»

• « Стан роботи з громадянсько - патріотичного виховання дошкільників»

Варто також зазначити що на постійному контролі трималися питання:

• вироблення у дітей умінь та навичок щодо захисту свого життя і здоров’я під час надзвичайних ситуацій, формування основ безпечної поведінки на дорогах. (щоквартальні тематичні тижні – «Тиждень безпеки»)

• Зміст та якість індивідуального плану дистанційної роботи

• Самоосвіта педагогів

• Виконання мовного законодавства України

• Організація соціального захисту дітей

• Вивчення стану роботи педагогів, яких атестують

• Рівень організації освітньої роботи за навчальний рік

• Готовність до літнього оздоровчого періоду

Ці види контролю забезпечили вивчення діяльності всіх педагогів, всіх груп дітей, і дали можливість прослідкувати системність в роботі з малюками, виявити та усунути недоліки. Результати перевірок оголошувалися у вигляді наказів, довідок, звітів і інформацій.

Підвищенню якості дошкільної освіти сприяє тісна співпраця закладів дошкільної освіти з батьківською громадкістю, спрямована на підвищення психолого-педагогічної культури родин. Допомога закладу дошкільної освіти батькам вихованців з актуальних для родин питань розвитку, виховання та навчання дітей традиційно надається всіма педагогічними та медичними працівниками: директором закладу, вихователем - методистом, практичним психологом, вихователями різних вікових груп, медичними сестрами, іншими спеціалістами закладу у формі групових та індивідуальних, усних і письмових, на сайті закладу та телефонних консультацій, бесід, шляхом залучення батьків до співпраці і взаємодії з педагогами. Усі питання, які розв’язував колектив упродовж 2022-2023 навчального року, мали відображення у роботі з батьками. Враховуючи вимоги воєнного стану робота з батьками проводилася в онлайн - режимі.

Традиційно з батьками проведено: збори для батьків, які поступають у ЗДО; засідання ради закладу; засідання піклувальної ради; групові збори, бесіди, консультації; інструктажі при прийомі дітей; ; виставки дитячих образотворчих робіт; конкурси, анкетування батьків. Для батьків поповнювалися інформаційні батьківські куточки, папки-пересувки, стенди з рекомендаціями спеціалістів, проводився соціально-педагогічний патронат сімей з дітьми дошкільного віку, робота консультативного центру «Разом з мамою» (для дітей від одного до трьох років). Певна робота проводилася з дітьми та їх батьками щодо попередження дитячого травматизму. Всі форми роботи з батьками здійснювалися через соціальні мережі Вайбер, Телеграм, сайт закладу, на платформі GoogleMeet.

Особливого значення мали заходи:

• участь батьків у челенджах

• онлайн - виставка образотворчих родинних робіт «Світ очима дітей»;

• групові тематичні виставки: родинні, сезонні, до свят тощо;

Всі форми роботи постійно висвітлювалися в спільноті Фейсбук через соціальну мережу Фейсбук

Заходи, спрямовані на формування позитивного іміджу дошкільного закладу

З метою формування позитивного іміджу центру розвитку дитини «Калинка» в 2022–2023 навчальному році педагогічний колектив організував та провів наступні форми роботи:

• підтримується висвітлення інформації на сайті ЗДО ( ясла садок) «Калинка», який систематично поповнюється і є дієвим просвітницьким засобом серед батьків та колег.

• створено сторінку в соціальній мережі «Фейсбук», групу для батьків та працівників закладу ЗДО «Калинка».

• участь вихователів, батьків, дітей та спеціалістів закладу у Всеукраїнському фестивалі гри, навчання і натхнення PlayFest «Україна надзвичайна».

• створено безпечні, комфортні, сучасні умови для здійснення освітнього процесу процесу.

• проведено консультації, батьківських збори, батьківський всеобуч.

• співпраця з комунальною установою «Охтирський інклюзивно – ресурсний центр».

Створення розвивального середовища закладу в цьому навчальному році було спрямоване на підготовку презентації для онлайн – спілкування з дітьми та їхніми батьками. Презентації готувалися відповідно до блочно – тематичного принципу та проведення синхронних та асинхронних занять

Наповнення методичного кабінету

Наповнення методичного кабінету закладу відповідає вимогам відповідно до Типового положення про методичний кабінет на 70%. Матеріали, зібрані в методичному кабінеті систематизовані за розділами, розташовані для зручного використання. Методична робота була організована згідно з Положенням про методичну роботу та відповідно до нормативних документів, які визначають напрямки розвитку освіти. Поповнювався методичний фонд літератури, аудіо - та відеоматеріалів, електронних та наочних друкованих засобів навчання, предметної наочності. В системі ведеться електронна картотека навчально-методичних посібників для вихователів та спеціалістів.

З метою підвищення теоретичного рівня та фахової підготовки вихователів були придбані новинки методичної літератури, наочні матеріали, розвивальні та дидактичні ігри, підписані періодичні видання: «Дошкільне виховання», «Джміль», «Палітра педагога», «Скарбничка вихователя», «Вихователь-методист дошкільного закладу», «Медична сестра дошкільного закладу», «Музичний керівник», «Практичний психолог».

Проте, враховуючи вимоги сучасності в методичному кабінеті не вистачає мобільності, а саме: медіаосвітнього середовища ( меді ігор, медітекстів, медіа матеріалів) Тому необхідно в наступному навчальному році спланувати роботу з педагогами в цьому напрямку – це: форми роботи, які нададуть можливості спільними зусиллями родини та педагогів закладу освіти досягти медіаграмотності дитини. педагогічні читання; семінари, зокрема проблемні та семінари-тренінги; аукціон педагогічних ідей; засідання круглого столу; ділові ігри; коучинг-консультування педагогів тощо.

В методичному кабінеті створено банк інноваційних технологій, розроблений поетапний план впровадження інноваційних та освітніх технологій. Щороку у центрі розвитку дитини проводиться діагностування педагогів щодо впровадження інноваційних та освітніх технологій. Результати діагностування узагальнені.

Створено умови щодо реалізації інноваційної діяльності: є відповідні куточки в методичному кабінеті та на кожній групі, яка впроваджує технологію, що містять ігровий, дидактичний, наочний матеріал, посібники. З метою вивчення запропонованих технологій створено інформаційний стенд, проводиться відповідна методична робота шляхом проведення педагогічних рад, засідань творчої групи,консультацій, тренінгів, майстер-класів та інших інтерактивних форм.

Можна зробити висновок, що вихователі впроваджують різні методи і прийоми, для впровадження на реалізації змісту і досягнення мети різнорівневого і різнопрофільного освітнього процесу

Методичний кабінет закладу забезпечений технічними засобами, а саме: комп’ютер та ноутбук, портативна аудіоколонка, принтер.

Проте варто зауважити, що методичний простір ЗДО має наступні недоліки:

- потребують оновлення картотеки;

- методичний стенд не достатньо інформативний;

- бібліотечний фонд методичного кабінету вимагає доповнення;

- методичний простір потребує систематизації та оновлення.

Робота закладу за спрямуванням.

За період навчального року визначено, що робота по розвитку художньо – естетичної компетентності дітей ведеться відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту», вимог Базового компоненту дошкільної освіти в Україні, програми від народження до шести років «Я у Світі»

Питання вивчалося шляхом спостереження музичної, художньо-зображувальної, театральної дитячої діяльності в усіх вікових групах. Усі вікові групи закладу дошкільної освіти працюють за художньо-естетичним спрямуванням, крім групи компенсую чого типу з вадами мовленнєвого розвитку «Барвінок» (логопедична) - мовленнєве спрямування;

Аналізуючи роботу закладу за навчальний рік в дистанційному форматі встановлено, що в усіх вікових групах здійснювалися різноманітні види та типи онлайн – зустрічей художньо – естетичного спрямування:

Огляди – конкурси:

- Ознайомлюємося з традиціями рідного краю (фотоконкурс)

- Народна іграшка своїми руками

- «День вишиванки»

- Тиждень художника.

Участь вихованців педагогів та батьків у челенджах до видатних та пам’ятних дат:

- «День мами»;

- «День сім’ї»;

- День пам’яті та примирення;

- свято «Великдень»;

- Всесвітній День здоров’я;

- участь в ігрових взаємодіях за ініціативою проєкту «Сприяння освіті»

- Всесвітній день компліменту

- День єднання

- дистанйний тимбілдінг

- Міжнародний день обіймів

- Всесвітній день сніговита

- онлайн – участь у колядках та щедрівках

- вітання захисникам та Захисницям України, участь у челенджі #воїнамсвітланаші вітання

Досягнення закладу у 2022-2023 навчальному році:

- участь у міжнародній проєктній ініціативі Play Fest 2022/2023 «Україна _ надзвичайна». Презентація нашого закладу по темі «Віночок українського мистецтва» висвітлена в соціальній мережі Фейсбук в закритій групі «Сприяння освіті» отримала велику кількість вподобайок та коментарів, результати конкурсу будуть висвітлені 02 червня;

- участь вихователя Дядюшка Є.М. у обласному семінарі «Організаційні аспекти реалізації освітнього процессу в ЗДО в дистанційному форматі»;

- участь вихователів Мітюшиної Н.А., Дядюшка Є.М. в обласній онлайн методичній майстерні «Педагогіка гри у закладах дошкільної освіти» та участь в розробленні ігрової онлайн – взаємодії До Всесвітнього Дня Сніговика за ініціативою Всеукраїнського проєкту «Сприяння освіті»;

- участь в обласному конкурсі на кращий сайт закладу, стали лауреатами конкурсу за інформаційне наповнення та нагороджені дипломом Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації. Слід відмітити відповідальне ставлення та належний рівень ведення сайту Наумкіної С.Б.

- участь в обласного фестивалю-огляду фахової майстерності педагогів закладів дошкільної освіти «Світ дошкілля» у номінації: «Універсальний дидактичний посібник – дітям дошкільного віку. Виготовлено і підготовлено презентацію дидактичного посібника «Гаманець Афлатуна».

Заслуговують на увагу:

- допомога воїнам ЗСУ вихованцями групи старшого дошкільного віку «Вишенька» - діти віддали зібрані кошти під час щедрівок і колядок воїнам ЗСУ;

- цікаві відеоролики зворотнього зв’язку, тематичних занять вихователів груп раннього віку Заїкіної Т.О., Лаврушко Л.А., Логвиненко А.Ю.;

- системна роботу в дистанційному форматі , цікаві презентації, висвітлення матеріалів в соціальній мережі Фейсбук в групі «Заклад дошкільної освіти» до тематичних та пам’ятних днів вихователями групи середнього дошкільного віку Скороход В.М., Медененко С.П.;

- висвітлення в дистанційному форматі шумових казок, розроблених вихователем Медененко С.П.;

- цікаві музичні заняття під час онлайн – зустрічей музичними керівниками Жадан В.В., Хорошун А.А.

- індивідуальна робота по навчанню гри на фортепіано вихованців закладу проведена керівником гуртка Купченко О.М.

- індивідуально – корекційна робота, яка здійснювалася вчителем – логопедрм Катречко І.М. у взаємодії з вихователем Юрко Н.А.

- системна робота практичного психолога Серпівської О.М. в психологічному проєкті «Завжди поруч».

Від благодійної організації «Благодійний фонд «Магічні крила» фонду the LEGO Foundation наш заклад отримав подарунки:

- набір іграшок та книг для соціально – емоційного розвитку дітей дошкільного віку «Веселі друзі»;

- ноутбук Lenovo та методичний посібник.

Внутрішня система якості освіти.

Фахова діяльність педагогічних працівників у ЗДО вивчалось у термін з жовтня 2022 по травень 2023 року відповідно Закону України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», наказу Державної служби якості освіти України від 30.11.2020 №01-11/71 «Про затвердження Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти», наказу МОН України від 16.01.2020 №54 «Про затвердження Порядку проведення моніторингу якості освіти», Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в ЗДО та інших нормативно-правових актів, наказу директора ЗДО від 25.11.2022 року №___ «Про проведення самооцінювання якості освітньої діяльності ЗДО за напрямом "Фахова діяльність педагогічних працівників"

Для здійснення самоаналізу було здійснено оцінювання якості освіти за такими рівнями:

- Високий;

- Достатній;

- Вимагає покращення;

- Низький.

Для обрахунку анкет використовували наступний алгоритм:

- відповідь «так» - 4 бали;

- відповідь «переважно так» - 3 бали;

- відповідь «переважно ні» - 2 бали;

- відповідь «ні» - 1 бал.

Отримане середньоарифметичне значення було співставлено зі шкалою визначення рівня якості освітньої діяльності.

Рівні оцінювання за вимогами:

- Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності та якість організації освітнього процесу – достатній рівень.

- Підвищення професійної компетентності педагогічних працівників – високий рівень.

- Налагодження співпраці між учасниками освітнього процесу – достатній рівень .

- Методичне забезпечення закладу дошкільної освіти – достатній рівень.

Результати анкетування, карт спостереження, вивчення документації показали, що всі респонденти оцінили напрям «Фахова діяльність педагогічних працівників» ЗДО ( ясла – садок) «Калинка»на достатньому рівні, що відповідає 2.79 бали..

Про стан роботи психологічної служби з дітьми, батьками, педагогами.

Відповідно до «Інструктивно-методичних рекомендацій щодо діяльності працівників психологічної служби у 2021/2022н.р.» роботу психологічної служби ЗДО «Калина» у 2022-2023 навчальному році було направлено на створення безпечного освітнього середовища, захист прав і свобод вихованців,підвищення рівня психологічної культури й психологічної компетентності батьків, педагогів, забезпечення збереження та зміцнення психічного здоров’я всіх учасників освітнього процесу під час військового стану.

Робота практичного психолога у 2022 -23 н.р. проводилася відповідно до річного плану за такими напрямками: психодіагностичний, корекційний, консультативний, організаційно – методичний, психологічна просвіта та профілактика. Передбачені види та форми роботи за планом виконані не повністю за об’єктивних причин, а саме,повномасштабне вторгнення російських військ на територію України, введення військового стану, яке обумовило дистанційний формат навчання - два робочих дні на тиждень.

Пріоритетним завданням діяльності психолога в роботі з дітьми є розвиток пізнавальних процесів, особистісної та міжособистісної сфери дитини, а також формування стресостійкості до переживання наслідків стресу після психотравматичних подій. Співпрацюючи з вихователями дошкільного навчального закладу впроваджувала інтегровані заняття, які дозволяли враховувати специфіку навчального матеріалу. Ретельно продумувала методи, прийоми та форми організації роботи з дітьми, враховувала можливості матеріально-технічного забезпечення, використання ІКТ,а саме, у форматі онлайн – зустрічей на платформі GoogleMeet, здійснювала особистісний підхід до дітей з урахуванням їх особливостей та здібностей.

Відповідно до графіку роботи організувала та провела з дітьми старшого дошкільного віку корекційно - розвивальні онлайн - заняття на формування стійкості до стресу за програмою «Безпечний простір» та групові заняття на розвиток пізнавальних психічних процесів за програмою «Розвиток когнітивної сфери дітей» (авт.О.В.Крикун) по підготовці їх до шкільного навчання.

Після відновлення роботи закладу, з 3 травня, розпочала впроваджувати корекційні заняття з дітьми груп раннього віку за програмою М.Троїцької «Разом весело рости» щодо поліпшення адаптаційного періоду в ЗДО. З дітьми молодшого та середнього дошкільного віку були проведені розвиваючі групові заняття «Хвилинки спілкування», які включали завдання спрямовані на розвиток пізнавальних процесів та емоційно – вольової сфери за програмою «Розвиток емоційної сфери особистості дитини та соціальна адаптація» (авт. С.М.Тєргоєва). Але відповідно до умов військового стану та виникнення загрози життю і здоров’ю учасників освітнього процесу, очна робота з дітьми призупинилася, хоча онлайн – зустрічі проводилися систематично, до кінця навчального року.

Діагностична робота психологічної служби закладу в 2022-2023н.р. була спрямована на вивчення рівня адаптації дітей до умов ЗДО, психологічної готовності до умов шкільного навчання. Індивідуальною психодіагностикою охоплено 3 дитини дошкільного віку; груповою - 35 дітей. 26 педпрацівників залучено до групової діагностики з метою визначенняпроблематики звернень для обговорення на проекті «Завжди поруч».За результатами обстеження складено довідки, надано рекомендації вихователям, батькам.

На протязі року, практичний психолог використовувала різні форми та методи роботи для підвищенні рівня психологічної компетентності педагогічних працівників ЗДО, сприяла створенню освітнього середовища та позитивного мікроклімату в колективі. Провела тренінгові заняття для педагогів: «Попередження насильства, жорстокості в сім'ї та дитячому середовищі», «Розвиток резельєнтності у педагогів», інтерактивне заняття«Ми одна команда! Тимбілдинг або командо утворення».

На особливу увагу заслуговує впровадження проєкту «Завжди поруч», який сприяв психологічній підтримціпедагогів у роботі з дітьми, що зазнали психотравмуючого впливу війни та підвищення їх рівня поінформованості, формування практичних навичок щодо надання допомоги здобувачам освіти в умовах війни. Було проведено 26 ранкових зустрічей щовівторка та 21 засідання інтервізійних груп щочетверга.

Значна увага приділялася просвітницькій роботі з батьками. Шляхом впровадження дистанційних форм спілкування з батьками на онлайн-платформі GoogleMeet, мобільних додатках:Viber, Facebook, на сайті закладу висвітлювалися питання:«Адаптація дітей раннього віку до умов ЗДО», «Особливості родинного спілкування в сім'ї», «Рік до школи», «Надання першої психологічної допомоги». Сприяла організації та проведенню групових батьківських зборів у форматі онлайн – зустрічей на платформі GoogleMeet. Така форма взаємодії дала можливість ефективно провести діалог між батьками та педагогами закладу у вирішенні спільних питань створення безпечних умов освітнього процесу дітей дошкільного віку.

Також проводилася консультаційна робота за запитом батьків, адміністрації та вихователів ЗДО. З боку батьків за індивідуальною консультацією до практичного психолога звернулося 15 чоловік щодо вікових та індивідуально-типологічних особливостей дітей; психологічної готовності до школи; особливостей розвитку та виховання дошкільників; адаптації до умов закладу дошкільної освіти. З боку адміністрації та вихователів - 11 звернень на теми: адаптація дитини до умов ЗДО; психологічний клімат педагогічного колективу; атестація педагогів; психологічна допомога педагогам; особисті проблеми. Також проведено 12 групових консультацій педагогів з даної тематики.

Організувала проведення заходів присвячених міжнародному Дню обіймів, Дню закоханих, Дню щастя серед батьків всіх вікових груп в межах впровадження обласної акції «Дистанційній тимбілдінг». Всі форми роботи постійно висвітлювалися в спільноті «Заклад дошкільної освіти «Калинка» через соціальну мережу Фейсбук та на сайті закладу.

На протязі року була активним слухачем на сайті «Всеосвіта», «МСFR», «Основа». Приймала участь у нарадах, вебінарах, ресурсних зустрічах Сумського обласного навчально – методичного центру психологічної служби комунального закладу Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.

Аналіз результатів колекційної роботи групи компенсуючого типу з вадами мовленнєвого розвитку.

з вадами мовленнєвого розвитку.

У вересні 2022 року за Висновками (про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дітей) Охтирського ІРЦ була сформована логопедична група з 12 дітей. Заняття відвідувало 10 дітей, 2 були за кордоном (працювали дистанційно)

Станом на вересень місяць у дітей логопедичної групи наявні такі недоліки звуковимови :

- спотворена вимова свистячих звуків, або заміна на інші звуки – у 5 дітей дітей;

- спотворена вимова шиплячих звуків або заміна на інші звуки - у 2 дітей;

- спотворена вимова сонорних звуків або заміна на інші звуки – у 3 дітей;

- заміна звука [ф] на [х] - 1 дитина.

- 1 дитина немовленнєва (затримка психомовного розвитку).

В період із жовтня 2022 року по березень 2023року з дітьми логопедичної групи проводилися індивідуальні форми навчально-виховної та корекційно-розвивальної роботи відповідно до календарного плану. Використовувалися різноманітні корекційні методи та прийоми, ігрові моменти, систематично підбиралися наочні та дидактичні матеріали для забезпечення результативності логопедичної роботи.

Групові та під групові заняття в зв’язку із введенням воєнного стану було змінено звичайний режим роботи на дистанційний (виконання рекомендацій Міністерства освіти і науки України). Відповідно до календарного плану було розроблено індивідуальний план роботи вчителя-логопеда на період карантину. Даний план роботи вміщував у собі три основні напрямки діяльності:

- Робота з батьками

- Методична робота

- Самоосвіта.

Кожен з напрямків роботи реалізовувався за допомогою фото та відеоматеріалів (зразки робіт відповідно до лексичних тем для розвитку дрібної моторики, орієнтування у просторі, закріплення набутих знань; відео-заняття для автоматизації та диференціації звуків – свистячих та шиплячих (серія «Сенсорні долоньки»), артикуляційних в прав та вправи на дихання «Уроки Кішки Соні»; заняття-інструкції для батьків, щодо виконання завдань із кожної лексичної теми, тощо), активних посилань (ранкові гімнастики та фізкультхвилинки, дихальні вправи, вправи на дрібну моторику, на онлайн-ігри з автоматизації звуків, на голосові вправи, навчальні мультфільми та інші), рекомендаційних брошур, безпосереднього спілкування у мережі інтернет (група у Viber) та у телефонному режимі, перегляду вебінарів та складання відповідних тестів з отриманням сертифікатів підвищення кваліфікації, опанування нових онлайн-платформ, розміщення власних методичних розробок на освітніх сайтах тощо. Було створено електронну папку «Дистанційна робота» у якій розміщенні всі зазначені в індивідуальному плані матеріали, звітність про виконану роботу (щотижнева звітність), зворотній зв'язок із батьками (фото та відео звіти), сертифікати тощо.

Особливу увагу хочу звернути на «максимальний взаємозв’язок» із батьками вихованців, завдяки якому було досягнуто хороших результатів у виправленні вад вимови дітей-логопатів. Батьки активно себе проявили та були зацікавлені у результаті, а також підвищили рівень своїх педагогічних знань. Завдяки їм корекційна робота з дітками продовжувалася та принесла свій результат.

На кінець навчального року виправлене мовлення повністю або із значним покращенням: поставлено звуки, сформовано фонематичний слух – 7 дітей ( діти йдуть до школи. Мовлення виправлено не повністю у 5 дітей , з ними буде продовжено логопедичну роботу у наступному навчальному році.

Динаміці розвитку та поліпшення мовлення дітей сприяв тісний взаємозв’язок вчителя-логопеда з їх батьками та вихователями. Консультації з якими проводилися згідно графіка та додатково під час карантинних заходів. Систематична та послідовна логопедична робота відповідно до складеного календарного плану та використання нетрадиційних методів корекції звуковимови (ІКТ, арт-терапія, технології мнемотехніки, використання різнокольорових помпонів, тощо).

Логопедичний кабінет систематично поповнюється новим дидактичними та наочними матеріалами, посібниками, дитячою та методичною літературою, дидактичними іграми.

Робота вчителя-логопеда була спрямована на виконання перспективного плану, а також календарних планів, розроблених відповідно до кожного мовленнєвого недоліку.

Перспектива на 2023-2024 навчальний рік:

- Складання перспективного плану на рік;

- Відкоригувати календарний план роботи із дітьми логопатами.

- Розробити «Скриньку логопеда»

- Доповнити мотиваційний (логопедичний) зошит для дітей 4-6років для закріплення правильної звуковимови вдома.

- Відвідувати заходи з підвищення рівня кваліфікації.

- Поповнювати бібліотеку вчителя-логопеда методичною та науковою літературою.

Аналіз медичної роботи в закладі

В закладі створена цілісна система зміцнення здоров′я дітей. Ця система містить комплекси лікувально-профілактичних та фізкультурно-оздоровчих заходів, а також передбачає оптимальний руховий режим, який сприяє формуванню у дітей основ здорового способу життя.

Лікувально-профілактичні заходи - це фізіотерапевтичні процедури (тубус –кварц, лампа Солюкс, інгаляції, УВЧ, масаж, ЛФК) проводяться за призначенням лікаря та згідно з планом виконання фізіотерапевтичних процедур. Профілактичні заходи включають в себе різні види загартування, дихальну гімнастику, крапковий масаж, у період підвищеного ризику захворювань вірусними інфекціями носіння «часникового намиста», вживання фітонцидів.

Фізкультурно-оздоровчі заходивключають в себе різні види гімнастики, спеціальні вправи та ігри, елементи методик (кольоротерапія, музикотерапія, казкотерапія тощо). У кожній групі облаштовано фізкультурні осередки, де зберігаються необхідні ігрові атрибути, які вихователі використовують під час гімнастики пробудження.

Оздоровчо-профілактична робота здійснюється у декілька етапів та поєднується практично з усіма видами діяльності дітей протягом дня. Зокрема ми виділяємо такі етапи: аналіз стану здоров ̕я дітей по віковим групам; розроблення та вживання заходів, спрямованих на зниження показників захворюваності у дітей та підвищення індексу здоров’я.

Медичне обслуговування у закладі дошкільної освіти передбачає надання дітям допомоги у збереженні та зміцненні здоров’я та профілактику захворювань.

Пропаганда здорового способу життя в ЗДО проводиться відповідно до плану санітарно-просвітницької роботи. Вона включає в себе виготовлення санбюлетнів, пам’яток для батьків по профілактиці простудних та кишково-шлункових захворювань, лекції, консультації, бесіди як індивідуальні так і групові. Теми обираються відповідно до річного плану роботи, за потребами батьків та виникненням відповідної епідеміологічної ситуації.

Для батьків у закладі оформлені інформаційні куточки з порадами щодо збереження та зміцнення здоров ́я дітей. В групових куточках оформленні тематичні ширми для батьків, показники антропометричних даних дітей (ясельна група – щомісяця, дошкільні групи – щоквартально).

Фінансовий звіт ЗДО "Калинка" за період з 01.07.2022 по 01.07.2023 р.

Витрати коштів за КЕКВ 2210
Види робіт Обсяги робіт Витрачено коштів
1. Провили облаштування підвального приміщення під укриття: - облаштування вхідних східців, встановлення поручнів - встановлення залізних дверей в кількості 2 шт. - монтаж електропроводки, встановлення ледсвітильників,заміна проводки і розподільних коробок, вимикачів, встановлення розеток. - Виготовлення стяжки з ізоляцією - Часткова штукатурка стін - Улаштування запасного виходу - Виготовлення накриття над сходу - Встановлення перегородки для біотуалетів 56м2 1 шт 140201 3500
2. Замінили водогон холодної води та каналізації в гр. «Віночок», «Суничка». 44м2 15000
3. Пошпаклювали та фарбували ніші під регістрами та фарбували. 156шт 45285
4. Провели обробку приміщень антибактеріальною піною. 7198
5. Замінили і встановили лічильник тепла. 31000
6. Облаштували «Пункт незламності» - частково переклеїли шпалери, провели додаткові розетки,встановили автомат перемикач для роботи генератора. 10882
7. Провели поточний ремонт груп «Ромашка» спальної кімнати, «Соняшник», «Віночок», «Волошка», ізостудії, каб. бухгалтерії, кастелянки,коридорів блок «А», «Б», а саме: - улаштування стяжки, підлоги шпаклювання, ґрунтування, фарбування,стін і стелі. 252м2 134000
8. Замінили лінолеум в гр. «Волошка», «Віночок», «Соняшник», ізостудії, каб. Бухгалтерії . 210м2 102000
9. Поклали лінолеум у коридорі. 42 м2 Благодійно
10. Переклеїли шпалери в гр «Ромашка» (спальна кімната), кабінет бухгалтерії. Ігрові кімнати гр. «Соняшник», «Віночок», «Волошка» в студії зображувальної діяльності, а також в коридорі блок «А», «Б». 29530
11. Провели поточний ремонт труб системи теплопостачання,водопостачання та водовідведення. 527м 194399 193952
12. Провели інтернет у укриття 8100
13. Обрізали гілки дерев на території закладу 8000
14. Доукомплектували ливневку додатковими трубами 12626
15. Перекрили 4 дитячі павільйони профнастилом. 103м2 Благодійно
16. Забезпечили піском у 10 дитячих пісочниць завезли пісок у підвал для облаштування додаткових приміщень укриття. 4 куб 8 куб Благодійно Благодійно
Витрати коштів на послуги за КЕКВ 2240
1. Послуги для встановлення джерела резервного живлення 1 7633
2. Гідравлічні випробовування 2 7728
3. Повірка вогнегасників 36 4428
4. Охорона закладу 12 2720
5. Дератизація закладу 12 1604
6. Підписка 40109
7. Талони на вивіз ТПВ 78м2 18000
8. Технічне обслуговування обладнання (електрощитової та електро мережі) 12 8400
9. Обслуговування мережі інтернету 12 5160
10. Обслуговування програми ТІЗ (зарплата) 12 7800
Придбання
1. Генератори 2 шт 120 000
2. - біотуалети - умивальник «Мойдодир» - гучномовець - ліхтар переносний - контейнер для їжі - баки для відходів - баки для питної води 2 шт 1 шт 1 шт 2шт 20 шт 1 шт 2 шт 31200
4. Фарба ПФ (2,8 кг) 24 шт 7200
5. Плінтус 83 шт 7984
6. Пральний порошок 25,2 кг 2843,4
7. Бензин 110 л 5100
8. Концтовари 15105
Кiлькiсть переглядiв: 568

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.